Avatar billede gr8m8 Novice
27. januar 2012 - 20:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro der kan køre kommandoer i command prompt.

Hej eksperter.

Jeg er lidt usikker på hvor dette skal lægges, så det bliver i Generelt.

Jeg er på udkig efter en måde hvorpå at jeg kan køre en exe/bat, macro eller helt andet, der kan åbne "command prompt", eksekvere en cd c:\mappenavn og til slut køre en mysqldump -u root -pminkode databasenavn > export/db.sql

Nogen ligetil måde at gøre dette på, også hvis man ikke er en kodehaj? ;-)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 21:43 #1
Lav en text fil,rename den til f.eks Sqldump.cmd
Edit med notepad

i filen skriver du så det du normalt ville skrive i command prompt

f.eks
C:
CD \mappenavn\mapp2
mysqldump -u ....

---
og gem den.
Avatar billede gr8m8 Novice
29. januar 2012 - 21:54 #2
Det sq dejlig nemt og ligetil og så virker det bare 100% :-)

Tak romeo, du er top nice. Smid gerne svar for point.
Avatar billede romeo Nybegynder
09. februar 2012 - 08:38 #3
Done.