Avatar billede madsbach Nybegynder
26. januar 2012 - 12:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Spil - Minecraft Bad video card drivers! HJÆLP!

Hej
Jeg håber på at i der ude kan hjælpe mig med det her problem. jeg har et spil der hedder Minecraft, jeg har kunne spille det før men efter jeg har rebooted min laptop til en Windows vista ultimate, det var oprindelig en Windows XP, men efter det kan jeg ikke spille det mere. Min laptop er en Lenovo IBM ThinkPad T60p http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=MIGR-62487 mit minecraft siger:

      Bad video card drivers!

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 26-01-12 12:17

Minecraft: Minecraft 1.1
OS: Windows XP (x86) version 5.1
Java: 1.6.0_30, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
    at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
    at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:230)
    at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:648)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 222d5823 ----------

jeg har søgt om det på youtube og der kan jeg ikke finde noget svar, så nu prøver jeg her! læg et indlæg hvis i har brug for lidt mere info. jeg stoler på jer!
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2012 - 12:35 #1
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2012 - 14:31 #2
Har du geninstalleret spillet?

I rapporten, du har kopieret, står der:

"OS: Windows XP (x86) version 5.1"
Avatar billede madsbach Nybegynder
26. januar 2012 - 21:24 #3
jeg kan ikke lige helt få siden til at virke.
Avatar billede madsbach Nybegynder
26. januar 2012 - 21:31 #4
Nej jeg har ikke geninstalleret spillet. jeg har hentet det fra http//www.minecraft.net/ (ignorer svaret ovenfor).
jeg kom lige i tanke om at jeg havde været inde i egenskaber og inde under kompatibilitet, der havde jeg sat Kør dette program i kompatibilitet for: og så Windows XP (Service Pack 2), uden den er loggen:

      Bad video card drivers!

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 26-01-12 21:28

Minecraft: Minecraft 1.1
OS: Windows Vista (x86) version 6.0
Java: 1.6.0_30, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
    at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
    at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
    at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
    at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:230)
    at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:648)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT c9259ba4 ----------
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2012 - 21:33 #5
@madsbach, #3.

Hvis du svarede på vores spørgsmål, ville det være meget lettere at hjælpe dig :-)
Avatar billede madsbach Nybegynder
27. januar 2012 - 12:49 #6
@milter #5
hvad for nogle spørgsmål skal jeg svare på?? :)
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2012 - 13:25 #7
@madsbech, #6.

Da jeg skrev det, havde du kun skrevet det, som nu er indlæg #3.

Indlæg #1 beder dig checke, om din computer kan spille Minecraft. Jeg spørger i #2, om du har geninstalleret spillet, fordi jeg undrer mig over henvisningen til XP som styresystem i det oprindelige spørgsmål.

Problemet kan ligge et helt andet sted. Har du installeret Java på din maskine? Ifølge spillets egen hjemmeside er det nødvendigt.

Du kan checke i linket herunder, om der er Java på din computer. Fra samme side kan du hente og installere Java, hvis det ikke er der eller er for gammelt:

http://java.com/en/download/testjava.jsp
Avatar billede madsbach Nybegynder
28. januar 2012 - 10:19 #8
#1
Jeg kan ikke få siden til at virke der sker ikke noget når jeg klikker på "can you RUN it?"

#2
nej jeg har ikke geninstalleret spillet, jeg var kommet til at sætte dens kompatibilitet til at køre i "windows XP (service pack 2)". Se #4.

#7
jeg har den helt nye version af java.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2012 - 20:37 #9
#8.

Hvordan "rebootede" du din computer til Vista? Mener du, at du fjernede XP og installerede Vista i stedet for, eller hvad?

Og hvis du gjorde det, hvilke drivere installerede du så samtidig, og hvor fik du Vista'en fra?
Avatar billede madsbach Nybegynder
31. januar 2012 - 13:33 #10
Jeg tog CD'en i og startede min computer så den loadede cd'en automatisk. jeg har ikke installeret nogle driver samtidig , og kan ikke lige huske hvor jeg fik vista fra.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 13:50 #11
Er der nogle gule udråbstegn i Enhedshåndtering? Enhedshåndtering finder du sådan:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Open-Device-Manager

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Get-help-with-Device-Manager-errors

Og så skal du nok ind på siden herunder og downloade og installere driverne derfra. Hvor mange af dem, du skal bruge, er svært at sige. Det afhænger af udstyret på din model, men du skal i hvert fald have "Audio", "Chipset", "Display" og formentlig også "Video".
Avatar billede madsbach Nybegynder
31. januar 2012 - 14:09 #12
Inde i andre enheder er der den der "Biometric Coprocessor" og så en "Ukendt enhed".
Biometric Coprocessor er den der finger print ting, men jeg aner ikke hvad den der ukendt enhed er til.
Hvad skal jeg så gøre nu?
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 14:35 #13
#12.

Den ukendte enhed kan være mange ting, måske Bluetooth.

Og så glemte jeg linket til siden med alle driverne. Den er herunder, men du skal vide nøjagtigt hvilke enheder, der sidder i din maskine, så du kan anvende den rigtige driver. Der er f.eks. fem forskellige grafikkort at vælge mellem :

http://support.lenovo.com/en_US/research/hints-or-tips/detail.page?&LegacyDocID=MIGR-62928

En anden ide kunne være at downloade og køre "Self Diagnostic Tool" eller "Troubleshooting Solutions" fra siden herunder:

http://support.lenovo.com/en_US/diagnose-and-fix/default.page?
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 14:43 #14
Og måske er det en god ide først at køre det program, der hedder "Run auto detect". Det burde kunne fortælle dig nøjagtigt, hvilke dele din computer er sammensat af. Du finder det på forsiden i det andet link herover.

Når du kender enhederne i din computer, kan du på deres downloadside med drivere finde de drivere, du skal bruge.

Jeg er næsten 100% sikker på, dit problem skyldes en manglende eller dårlig driver.
Avatar billede madsbach Nybegynder
31. januar 2012 - 17:56 #15
OK prøver det lige! :)
Avatar billede madsbach Nybegynder
31. januar 2012 - 18:05 #16
Det her er hvad der står når jeg kører "Run auto detect":
ThinkPad T60p (2007-83G)
T2600(2.16GHz), 1GB RAM, 100GB 7200rpm HD, 14.1in 1400x1050 LCD, 256MB ATI FireGL V5200, CDRW/DVDRW, Intel 802.11abg wireless, Bluetooth/Modem, 1Gb Ethernet, UltraNav, Secure chip, Fingerprint reader, 9c Li-Ion batt, WinXP Pro

Jeg ved ikke hvad for en driver jeg skal installere! :(
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 19:30 #17
#16.

Der dukker Windows XP Pro op igen.

Kører du XP eller Vista?
Avatar billede madsbach Nybegynder
31. januar 2012 - 20:28 #18
jeg kører Vista.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 20:45 #19
Et eller andet er helt galt. Hvis du kører Vista, forstår jeg ikke, at rapporten i indlæg #16 siger, at din computer kører XP Pro.
Avatar billede madsbach Nybegynder
01. februar 2012 - 16:50 #20
ØØØhhhh.... er der nogen der ved hvad jeg skal gøre? Jeg har ku' spille det før da jeg havde XP, men efter jeg nu har geninstalleret vista 2 gange og ikke kan spille det mere aner jeg ikke hvad jeg skal gøre! :(
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2012 - 17:01 #21
Hvad har du prøvet? Har du prøvet at opdatere driverne til grafikkortet?

Jeg tør ikke sige, hvilken driver du skal bruge, så længe du selv mener, du kører Vista, og rapporterne siger XP.

Et eller andet er helt galt, så måske skulle du få en bekendt med mere kendskab til computere til at hjælpe dig.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2012 - 17:10 #22
Og for lige at slå det helt fast: Du får aldrig din computer til at køre ordentligt efter en nyinstallation af styresystemet uden bagefter også at installere diverse drivere fra fabrikantens hjemmeside eller med en driver-CD/DVD fra dem.