Avatar billede madsbach Nybegynder
25. januar 2012 - 20:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Upload site

Hej der ude jeg har et spørgsmål om hvordan man laver en website hvor man kan uploade sine filer til og hente dem igen bagefter og slette og rette i filerne og alt det der. man skal også have et login. Bare sådan det bliver sikkert og godt upload system. det kunne være dejligt hvis nogle gad og lave det og lave et download link til det så kunne det være dejligt, for jeg har næsten altid haft brug for det når jeg skulle dele nogle filer med nogle eller noget i den stil. Jeg kan meget HTML og lidt PHP og meget lidt CSS.
jeg bruger http://www.000webhost.com/ til at hoste en gratis side! :) håber i kan hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2012 - 21:02 #1
hvis du vil dele filer (med login) til nogle og holde andre filer for dig selv, så dropbox.
www.dropbox.com
Avatar billede pstidsen Novice
25. januar 2012 - 21:31 #2
Ja det er da nemmest! Du får en mappe ligesom alle andre mapper i Windwos. De filer der er i mappen kan bare deles ;)
Avatar billede madsbach Nybegynder
26. januar 2012 - 12:10 #3
ja jeg kender godt dropbox, men jeg kunne godt tænke mig mere plads og mit eget layout, altså en side ikke et program man skal downloade. :)
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 13:37 #4
Dropbox kan opgrades så der er mere plads og det er langt billigere end at have sin egen hjemmeside.

Dropbox vil tage få minutter. En side præcis som du beskriver vil tage MANGE dage at kode. Det er lidt noget langhåret noget at lave en side med upload script og MySQL database.

Hvis du ikke kan kode kan du f.eks. lave et website på webs.com. Måske har de en feature der gør at man kan uploade filer.
Avatar billede madsbach Nybegynder
26. januar 2012 - 21:19 #5
Jeg har også en hjemmeside på webs.com med nogle af mine venner. jeg gider bare ikke til at betale for mere plads på dropbox, men jeg tror bare jeg lukker den her.
I må gerne gå ind på den her http://www.eksperten.dk/spm/956102 og hjælpe mig der.
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 21:48 #6
Nej, du behøver ikke lukke :)

Er der ikke mulighed for at lave en side hvor man kan uploade filer på webs.com?

Hvis du vil have en hjemmeside som f.eks. www.minhjemmeside.dk så koster det altså også penge...
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 21:52 #7
Hvis du har mod på programmering (ved ikke hvor god du er) så se her: http://php.about.com/od/advancedphp/ss/php_file_upload.htm
Avatar billede pstidsen Novice
26. januar 2012 - 22:00 #8
Men hvad skal siden mere konkret bruges til? Du kan måske bare bruge en af de mange hjemmesider der allerede er til fildeling? F.eks. www.gupl.dk . Upload din fil og skriv eventuel din email og et kodeord så du kan slette filen og hindre at andre, end dem du giver kodeordet til, kan se filen.
Avatar billede madsbach Nybegynder
27. januar 2012 - 12:53 #9
Den skulle bare blevet brugt til dele filer mellem mig og mine venner. (Layoutet behøves ikke det kan jeg selv lave)
Avatar billede madsbach Nybegynder
27. januar 2012 - 12:58 #10
@pstidsen, #7.

jeg havde nu mere tænk på et download link med nogle filer som man skal bruge så kan jeg selv lave layoutet, men jeg er frisk på lidt udfordring. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2012 - 13:04 #11
hvis du laver en side uden adgangskontrol, så vil den blive spammet/misbrugt af klamhatte på nettet.
Så du skal have en fuldt system med login.
Der er ikke noget med 'bare dele filer med venner' på et site, der er offentligt tilgængeligt.
Avatar billede pstidsen Novice
27. januar 2012 - 13:34 #12
Det er en STOR udfordring at lave en hjemmeside hvor man kan downloade filer. Det er dog ret nemt at lave en side hvor man kan downloade filer. Det kan du bare lave på webs.com , hvor du bare skjuler downloadsiden fra folk der ikke er logget ind.
Avatar billede madsbach Nybegynder
13. juli 2013 - 22:28 #13
lukker