Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
24. januar 2012 - 22:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Creative Inspire T6160

Hej!

Har nu modtaget mine nye højtalere, og kan ikke vente med at sætte dem til, jeg for dem sat i subwofferen, da jeg så opdager, at der er 3 stik der skal ind i computeren, en grøn(til side højtalerne) en organge(til center højtaleren) og en sort( til rear højtalerne) - Jeg har 3 indgange i min com, 1 sort(til højtalere headset osv og lyd. 1 Pink til mik, og 1 blå som jeg dælme ikke kan regne ud hvad er til, har prøvet og sætte alle tre stik i forskellige steder, men når den grønne går ind i den sorte, kommer der lyd fra side højtalerne, men så er der de 2 andre, den sorte og den orange, det er dem til center og rear, hvad dælen skal jeg stille op her, når der ingen indgange til dem er?
Min computers specs http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire6935G/Aspire6935Gsp2.shtml

- Højtalerne står i titlen på spørgsmålet.

- Venligst Oliver.
Avatar billede Broxigar Praktikant
25. januar 2012 - 23:11 #1
Du har 3 udgange på computeren:
* Højtaler
* Mikrofon
* Line in (til at optage fra andet lydudstyr)

Du kan forsøge at sætte dit lydkort op til at køre som 5.1 men så kan du ikke bruge en mikrofon imens, eller også kan du købe et 5.1 lydkort til USB-porten, såsom:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=612162&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Dette er langt nemmere, giver formentlig bedre lyd og så er det kun et enkelt usb kabel du skal rode med når du skal koble computeren til anlægget. Lydkortet er dog ikke det bedste til at lave optagelser med.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
27. januar 2012 - 21:32 #2
#1 - Nogle siger lydkortet i min bærbar ikke er til Surround, men i specifikationerne står der da at der er 5.1 Surround output? er lidt forvirret, - Har været inde og sætte lydkortet til 5.1, og når jeg trykker test, og den forsøger og afspille lyd fra alle højtalere, kommer der også lyd fra ALLE, men når jeg hører musik, ser film, eks så er det kun 2 af dem der kommer lyd fra?
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 22:56 #3
Hmm, det kommer an på hvilke film du ser. Hvis du ser youtube film og lign, så er det i stereo, og så vil dit lydsystem formegentlig kun bruge fronthøjtalerne. Du skal spille materiale med 5.1 lyd for at få surround effekten, dvs film fra DVD og bluray
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
27. januar 2012 - 23:05 #4
#3 - Har også prøvet og afspille en film i VLC media player, men der kommer der kun lyd fra front også, heller ikke fra center højtaleren.. Er der ikke en måde hvorpå, et eller andet program der kan " tvinge " computeren til at afspille alt man hører og ser i 5,1 lyd? Der må da findes et eller andet, ellers har det her været penge ud af vinduet for mig, jeg forventede jeg kunne sætte dem i com, indstille til 5,1 lyd, og alt ville være 5,1 lyd.. Men der må da findes et program af en art der gør alt til 5.1 Sound? ;P
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 23:22 #5
Du kan formentlig finde et program til det, men du vil aldrig få surround-effekt ud af lyd der ikke var lavet til surround sound. Det vil være den samme lyd fra alle højtalere.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
27. januar 2012 - 23:25 #6
Præcis, det er det jeg faktisk går efter! Du kunne vel ikke tilfældigvis ikke have en idé om hvad sådan et program kunne hedde? det hjælper ikke særligt meget at søge på google " program der for computeren til at afspille i alle 6 højtalere " :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 23:45 #7
Hmm, så vidt jeg kan google mig til, så er der et par ting du kan gøre:

Opdater lydkortets drivere fra Realtek's side

Højreklik på Lyd-ikonet nede i højre hjørne og vælg Afspilning (Playback Devices). Vælg din nuværende enhed (formegentlig noget med Realtek) og vælg egenskaber.

Gå ind under Forbedringer (Enhancements). Se om der er en indstilling der hedder noget ala Stereo Fill. Dette bør mixe alt stereo til at være 5.1.

Ellers må vi lige arrangere noget fjernskrivebord så jeg kan prøve og se hvad der er af indstillinger. :-)
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
27. januar 2012 - 23:51 #8
#7 - Har du TeamViewer? fjernskrivebord ville være fedt hvis vi kunne det, har ikke højtalerne sat i nu, men ved ikke om det er nødvendigt? - Ellers kan jeg bare sætte dem i self :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 23:55 #9
Well, det er jo nok nødvendigt for at kunne høre om det der bliver ændret har nogen effekt >_<
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
27. januar 2012 - 23:58 #10
#9 - Ja, det gik op for mig da jeg havde sendt beskeden..  Hold kæft jeg døde af grin da du skrev det..Ups jeg er dum.. :D Sætter Dem lige i, også kan du få ID og kode til teamwiever :D
Avatar billede Broxigar Praktikant
28. januar 2012 - 00:00 #11
Du kan bare sende en intern besked til mig med login så andre ikke får det at vide
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
28. januar 2012 - 00:04 #12
#11 - Er gjort :P