Avatar billede MartinMery Nybegynder
23. januar 2012 - 13:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i gendannelse

Jeg prøvet i går at gendanne min computer (Compaq Mini 110C). Under gendannelse gik den i stå ved ca.70%, der gik ca. 1.5 time da den pludselig genstartet.

Efter at den havde vis Windows XP blå skærm, kom der en boks frem hvor der stod at der er problemer med at indlæse nogen filer.

Jeg genstarte computeren manuelt og nu skriver den "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:/windows/system32/config/system"

Hvad skal jeg gøre?

Har været i kontakt med kundeservice og den eneste mulighed var, at købe et gendannelsessæt til 300 kr.
Avatar billede Cypern Nybegynder
23. januar 2012 - 14:21 #1
Det ville tage for lang tid at forklare dig en løsning, men her er den på skrift.

Rigtig god fornøjelse, med din lille lækre maskine.

http://support.microsoft.com/kb/307545/da
Avatar billede MartinMery Nybegynder
23. januar 2012 - 14:26 #2
Har OEM-installeret operativsystem og har ingen Windows XP cd-rom
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2012 - 15:06 #3
Fejl i gendannelse ?

1.
Mener du her, at du har lavet en Systemgendannelse inde fra Windows XP brugerfladen.

2.
Eller en komplet systemgendannelse (system restore) via F11 i opstarten ?

Ved 1.
Tryk på F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand.
prøv da at Gå i start, gå i Kør og skriv:
sfc /scannow  + enter

Vedr. 2.
Genstart pc`en og tryk gentagne gange på F11 og start en ny recovery.
Restore the PC to its original condition using the f11 key if Windows 7 is not accessible

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=115&prodSeriesId=4004494&prodTypeId=321957&prodSeriesId=4004494&objectID=c01895783
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2012 - 15:09 #4
eller mere vedr. 1.

Ved 1.
Tryk på F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand.
Vælg f.eks "sidste kente konfiguration hvor systemet virkede"
eller
Gå i start, programmer, tilbehør, sys.værktøjer og systemgendannelse og tag en data der er længere tilbage.
Avatar billede MartinMery Nybegynder
23. januar 2012 - 17:48 #5
Jeg har brugt programmet Roxio backontrack.

Når jeg trykker på F8 kommer Windows boot manager frem. Og der kan jeg ikke vælge fejlsikret tilstand .
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2012 - 18:48 #6
Her nævnes adgang til Roxio, ved at trykke på F6 gentagne gange under opstart.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&docname=c01805426&product=3987304#N124
Avatar billede MartinMery Nybegynder
24. januar 2012 - 20:03 #7
Takker for hjælpen. Kunne gendanne min computer til sidst den virket.
Avatar billede MartinMery Nybegynder
24. januar 2012 - 20:04 #8
haverslev vil du have dine point?
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2012 - 08:42 #9
Svar kommer her :-)