Avatar billede Unlimet Nybegynder
23. januar 2012 - 09:22 Der er 4 kommentarer

Min computer kører med network boot.

Jeg har lige haft min bærbar til reparation, og heldigvis virker den igen. Det eneste problem der er, er at hver gang jeg tænder computeren booter den på network. Her skal jeg så trykke esc. Dette er irriterende da den er længere om at starte op. Hvordan får jeg slået network boot fra?
Avatar billede KHHP Juniormester
23. januar 2012 - 09:40 #1
Gå ind i BIOS og ændre din boot device order, så den booter på CD/DVD og så HDD.
Avatar billede Unlimet Nybegynder
23. januar 2012 - 09:44 #2
Genopfrisk lige min hukommelse på hvordan man nu gør det :b
Avatar billede KHHP Juniormester
23. januar 2012 - 10:04 #3
Du skal gå ind i BIOS, og det gøres ved at trykke på DEL eller en af F-tasterne. På mange maskiner kan man også trykke på ESC. Typsik benyttes F2 eller F10.
Kan ikke huske helt præcis hvad det hedder inde i BIOS, men for det meste hedder det Boot eller Advanced, og så skal du ind i Boot Device Order, og ændre det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2012 - 16:40 #4
Du kan i det første opstart billede se hvilken tast du skal bruge for at komme i bios. i nogle opstart billeder er der to muligheder.
Den ene den leder ind i bios. Den anden i boot rækkefølge.