Avatar billede Getspmak Novice
22. januar 2012 - 10:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Prøver lige igen...

Har grundet Stofas dårlige router, selv købt mig en router (D-link Wireless N Home Router DIR-615) og nu koblet den i røven på stofas router. Nettet er nu mere stabilt, men synes det kører temmelig langsomt. Har kørt et par hastighedstests og den ligger omkring 10mb  og den vil slet ikke måle oploaden.
Linjen er en 30/3...

Dette var mit spørgsmål igår, og så pludselig kørte det bare. Nu da jeg så står op i dag, er vi tilbage til 10mb og så en næsten ikke målbar opload...
Avatar billede KHHP Juniormester
22. januar 2012 - 10:50 #1
For mig lyder det som om at der er noget galt med din stofa-router. Har du prøvet at kontakte kundeservice, og forklare dem hvad problemet er?
Avatar billede Getspmak Novice
22. januar 2012 - 11:50 #2
Mange gange - de opgav til sidst mit trådløse, og sagde jeg selv kunne købe en bedre router...
Avatar billede KHHP Juniormester
22. januar 2012 - 17:54 #3
Nu har jeg aldrig selv været stofa-kunde, men hvordan modtager du internettet? Er det via telefonstik, kabel-tv stik eller lignende?
Hvis du nu får det gennem et ganske almindeligt LAN-kabel, så kan du jo slutte din nye router til, og derefter "matche" opsætningen i din nye router, med den fra stofa, hvis nettet ikke virker uden.
Jeg arbejder selv på en Skyline-internetforbindelse, og her var det ikke muligt at opsætte min egen router rigtigt, og derved slippe for deres, da man ikke kunne komme ind i opsætningen.
Avatar billede Getspmak Novice
23. januar 2012 - 12:33 #4
Det er via kabel-tv, så kan ikke gå udenom deres boks...
Avatar billede KHHP Juniormester
23. januar 2012 - 16:40 #5
Hvis deres udstyr ikke virker, så må der være en fejl på det. Kan du ikke få dem til at bytte boksen for dig, så kan det være at det virker. Det burde du da have krav på, som kunde, hvis deres udstyr fejler og problemet ikke kan løses på andre måder
Avatar billede Getspmak Novice
24. januar 2012 - 10:54 #6
Hmm - har nu slået fast at den til tider kører maks. speed, men hvis den f.eks. har været genstartet eller reset, oplever jeg igen at uploaden forsvinder.
Har desuden fundet ud af problemet måske opstår mellem de to bokse...
Avatar billede KHHP Juniormester
24. januar 2012 - 19:53 #7
Hvilket mærke bruger stofa?
Her tænker jeg på den boks/router du har fået af dem.
Jeg har tit oplevet at NETGEAR og ZyXEL routere/bokse går ned efter mellem 24- og 48 timers konstant kørsel, hvorefter de skal slukkes i et par timer for derefter at kunne køre igen.
Hvis de bruger en af de to mærker, så kan det godt være at det er problemet, og så er der desværre ikke så meget at gøre.
Avatar billede Getspmak Novice
27. januar 2012 - 15:07 #8
Den udleverede router fra Stofa er en Cisco router...
Avatar billede KHHP Juniormester
28. januar 2012 - 12:59 #9
Cisco routere har jeg aldrig arbejdet med før. Kan du ikke høre dem ad om de ikke vil prøve at sende dig en ny, bare for at vi kan udelukke nogle ting.
Avatar billede Getspmak Novice
07. februar 2012 - 10:09 #10
Efter lidt tid, er jeg kommet frem til at det kører nogenlunde - en gang i mellem. Jeg må lære at leve med ikke 100% stabilt... Synes dog du skal have point alligevel - så smid et svar! =)
Avatar billede KHHP Juniormester
08. februar 2012 - 15:46 #11
her er svar