Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 00:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Surround System

Hello.

Har bestilt dette anlæg. http://www.youtube.com/watch?v=oTFZ5yvIvzo - Grundet at jeg linker til youtube video er at jeg fandt ud af at kablerne i højtalerne ikke er lange nok til at nå hvor jeg vil have dem hængende. Ved 4.53 Viser han kablerne i højtalerne(dem til front skulle jeg mene) og ved 6.12 viser han kablerne af dem til dem der er til REAR. - De er forskellige.

Så det jeg vil høre, er hvad jeg skal bruge for at forlænge disse kabler som er i højtalerne(forlænger til både front og rear), så de kan nå.

Gerne links fra http://www.avxperten.dk/ eller http://www.av-cables.dk/

På forhånd tak.

- Oliver
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2012 - 13:06 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 15:29 #2
Synes nu mere at tilslutningerne på sub til højttalere ligner ganske almindelige phono stik.
Se ca 8 minutter inde i utube video.
Man kan selv lave forlængerkabler ved at købe noget højttaler ledning og lodde stik på.
Man kan også købe ledningerne færdigt på avxperten, men der er disse kabler beregnet til at tilslutte et apparatet mellem en forstærker, og der er ledningerne i disse for tynde efter min mening, da der opereres med meget lavere spændinger her.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:29 #3
Indgangen i Subwofferen er bare ikke minijack, det er phonokabler der skal i bagi til højtalerne(rød og hvid). Skal man så ikke have en form for phonokabler i forlængelse, eller omkring det område.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 15:31 #4
#3 Jo det skal du. Og man kan købe disse stik og lodde dem på en almindelig højttaler ledning.
På den måde kan du tilsasse længden 100 %
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:31 #5
#2 - Kan du evt linke mig til noget. Har kigget på disse http://www.avxperten.dk/audiokabler/phonokabel/phono-forlaengerkabel-10-meter.asp - Men der er 2 indgange, og højtalerne hver i sær har kun 1 stik der skal ind.

Ville de virke? eller de for tynde.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:33 #6
#3 Er bare ikke så meget inde i den slags. Vil hellere bruge lidt penge på noget færdigt som jeg så bare kan sætte til, så det virker som det skal.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 15:38 #8
#5 Jeg havde ikke gjort det.
Det er efter min mening alt for tyndt som højttaler ledning
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:38 #9
#7 - Som sagt, hellere noget færdigt. Er ikke så meget inde i det med at lodde sammen, så vil helst ikke pille ved det. Der må da findes nogle færdige kabler til en fornuftig pris som vil virke? kan da ikke tro andet.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:48 #10
#8 - Nogle her som evt kunne bruges? de ser lidt tykkere ud http://el-supply.dk/?Gid=347
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 15:55 #11
Jamen kablerne du linker til vil da virke. De er bare ikke designet til at bruges som højttalerkabel. Der er et audio kabel (mellem cd og forstærker) og ikke et højttaler kabel.

Og det er efter min mening tosset at producenten af surround sættet ikke bare havde sat ganske almindelige klem terminaler i som der bruges til hifi udstyr.(tåbeligt)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 15:56 #12
#10 Nej de er tykkere, fordi yderkablet er mere sikret mod støj indstråling direkte på kablet.
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:59 #13
#12 - De vil virke så, men kan de gøre lyden i højtalerne dårlige, end den rigtig er?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 16:16 #14
Forskellen på et audiokabel og højttaler kabel er at hvor højttaler har et kvadrat der hedder min 0,75 så er audio kablet måske kun ca. en 5 del af denne tykkelse. Det kan ikke overføre så meget spænding som det andet kan.
Har søgt på "phono højttalerkabel" og de søgninger resulterede i at lige meget hvilket kabel jeg valgte, så skrev de at det kunne bruges til at koble cd og forstærker sammen.
Om du køber disse kabler er dit valg.

#11 Og hvis både højttalere og sub havde haft disse tilslutninger kunne du bare købe en rulle løs højttaler kabel og klippe det i den længde du skulle bruge
#13 Ja
Avatar billede CoolGuy69 Nybegynder
22. januar 2012 - 17:13 #15
#14 - Tror jeg tager chancen og køber de færdige.. Den eneste udvej der er for mig desværre :(

Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 17:56 #16
Velbekomme.
Kan se at sættet ikke har så stor udgangseffekt, så det burde kunne gå.