Avatar billede Zopio Nybegynder
21. januar 2012 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til DV format og videoredigering

Jeg har en del DV filer liggende som er oprettet på en mac pc ved indlæsning af kamera. Dem vil jeg gerne have lov at redigere på en windows pc.
Jeg kan få quicktime til at afspille filerne, men kan ikke få noget video redigerings program til at importerer filerne så jeg kan redigere dem..
Jeg har prøvet at konvertere dem til avi (både xvid og divX format) men heller ikke det løser problemet..

Er der nogen der kan hjælpe mig ? Ligger problemet i at de er indspillet på en Mac pc til at starte med eller?

Jeg har forsøgt med Windows movie maker og Corel Videostudie pro.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 14:58 #1
Det tyder på at filen er oprettet i et codec som din Windows maskine ikke kender til. Har du stadig adgang til denne Mac hvor filerne kommer fra?

Prøv evt. at download MPEG-Streamclip (gratis: www.squared5.com) og se om du må åbne og konvertere filen hér.
Avatar billede Zopio Nybegynder
21. januar 2012 - 15:38 #2
Tak for kjeldsted, det løste problemet.
Nu kan jeg importere og redigere filen efter den er konverteret til avi fil i det program du henviste til.

Eneste der stadig er lidt problematisk er at jeg skal have fat i hver enkelt fil og konvertere en af gangen, findes der er et tilsvarende program hvor man kan sætte det igang med at konvertere flere filer på en gang?

Ellers siger jeg mange tak for hjælpen!
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 16:27 #3
Altså, du kan jo altså åbne flere filer i MPEG-Streamclip. Dog mener at jeg huske at de i så fald vil blive lavet om til én fil.

Og jeg ved ikke lige hvad for en converter du ellers skal have fat i. Men hvis MPEG-Streamclip kunne konvertere filerne tyder det på at det codec filerne ligger i ER installeret på din computer. Men der findes et hav af video convertere. De fleste koster dog en del penge, hvorfor jeg altid benytter MPEG-streamclip
Avatar billede foodear Praktikant
21. januar 2012 - 17:34 #4
Måske Handbrake kan gøre tricket ..
Avatar billede ranni Forsker
22. januar 2012 - 19:33 #5
eller gratis:any video converter
Avatar billede Zopio Nybegynder
06. marts 2012 - 11:14 #6
Tak for svar :)
Avatar billede Zopio Nybegynder
06. marts 2012 - 11:17 #7
Tak for svar : ) OVenstående løste problemet
Avatar billede foodear Praktikant
06. marts 2012 - 11:22 #8
hvilken løsning brugte du Zopio ?? Og hvorfor tager du pointene selv ????