Avatar billede andersasp Nybegynder
21. januar 2012 - 14:28 Der er 1 kommentar

Opsætning af SMTP hmailserver

Hejsa,

Jeg bruger Hmailserver til at sende mails ud.. Jeg må dog ikke bruge SMTP relayer med asmtp.unoeuro.com da jeg sender ret så mange mails ud.. (Ikke spam bare rolig :) - Jeg har Yousee som udbyder og de siger at de har åbnet port 25.. så teknisk set skulle jeg vel kunne hoste min egen SMTP server?

1. Jeg henter e-mails via unoeuro.com, så indgående mails skal helt gå dertil forsat.
2. Jeg har oprettet en A record via DNS som peger på hmailservern

Eller skal dette være en MX record? Hvis jeg indsætter en MX record med højere prioitet end den som peger på unoeuro ville det så fungere.?

3. Hvad skal jeg indsætte i "Local host name" i hmailserver?
4. Og hvad skal jeg lave af ændringer på min DNS?

Jeg er lidt på bar grund her.. Så jeg beklager hvis mine spm. ikke giver så meget mening :)

På forhånd tak
Avatar billede UlrikChristensen Nybegynder
18. februar 2012 - 12:36 #1
Hej Anders

Så vidt jeg kan læse ud fra det du skriver skal du intet rigtgt fortage dig rent DNS mæssigt.

Din MX-record er den der bestemmer hvor indgående mails bliver sendt hen. Den peger typisk på en A-record som så peger på en IP.

Et eksmepel.

mail.unoeuro.com  A-record  xxx.xxx.xxx.xxx
unoeuro.com        MX-record  mail.unoeuro.com

Prioriteter bruges hvis du har mere end en A-record der peger på forskellige mailserverer. Den førte giver man typisk værdien 10. Den næste 20 o.s.v.

Men igen..Dette er til indgående emails.

Så vidt jeg kan forstå sender du ud. Så din mailserver kan sende mails på to forskellige måder. Enten ved hjælp af en smart host eller via DNS.

En smart host fungere, som du sikkert selv ved, ved at din mailserver blot relay'er alle emails via smart host'en.

DNS er at din mail server selv slår alle MX-records op i den DNS som der er angivet på mailserveren.

Jeg ved ikke om det gav nogen menning. Det håber jeg.

Med venlig hilsen
Ulrik Christensen
http://www.netsphere.dk
http://www.ulrikchristensen.com
https://plus.google.com/u/0/112974980676502123386/about