Avatar billede mawa Nybegynder
17. januar 2012 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

No harddisk detected

Hej alle,

Har lige bygget (eller nok mere forsøgt) en ny computer bl.a. bestående af
Asus Sabertooth P67 Sandy Bridge B3
Seagate Barracuda harddisk 1 TB
Xilence 700W 13 cm Fan REDWING
NZXT Guardian 921

Har prøvet 2 forskellige opsætninger:
1: Jeg har et SATA gående fra harddisk til kabinet, men ved ikke hvad der sker derfra. Der går ingen SATA fra harddisk til bundkort, kun en strømforsyning fra PSU til harddisk (aflang SATA, kender ikke navnet).
De restende ledninger fra kabinettet går selvfølgelig ind til bundkortet, men der er ikke nogen SATA, kunden der går ind i harddisken.
2: Jeg lader SATA ledningen fra kabinettet gå ind i bundkortet, og en anden SATA fra bundkortet til harddisken, men ellers det samme som 1. opsætning. Med denne opsætning kan jeg slet ikke starte computeren.

Med opsætning 1 sker følgende:
-Nå jeg starter computeren kommer den med den "No harddisk detected" og senere "Detected ATA/ATAPI Devices... SATA Port1: HL-DT-ST BDDVDRW CH10LS2". Så den kan godt finde mit drev
- I BIOS kan jeg vælge SATA mode til enten IDE, ACHI eller RAID. Den står på ACHI.

Har tydeligvis sat nogle kabler forkert i anden opsætning, men der skal da gå et SATA kabel ind i bundkortet fra harddisken, ikke sandt?

På forhånd tak for tiden!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 14:49 #1
jo der skal gå et kabel til bundkortet fra hver harddisk, der sidder 8 stik i siden til harddiske/dvd drev
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 16:02 #2
Avatar billede mawa Nybegynder
17. januar 2012 - 18:26 #3
Godt, skulle lige være sikker :-) Tak for det, gupe - vil du smide et svar, så du kan få point?

PS: Det virker nu, efter jeg skiftede slots. Som håber jeg resten går lidt nemmere.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2012 - 18:41 #4
håber det hjalp