Avatar billede Jonask95 Nybegynder
16. januar 2012 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 virker ikke optimalt

Hej

Jeg kører Windows 7 Home Premium på min ca. et år gamle bærbare HP G62, men har her på det sidste oplevet problemer med den.

Når jeg sætter den på slumre, starter den sjældent normalt op, men starter i stedet blæseren, hvorefter den slukker. Det har medvirket at jeg nu har sat den til at gå på dvale i stedet, men efter dvale vil mine lysjusteringsknapper ikke virke.

Efter jeg oplevede problemet med slumre, samt pludselig nedbrud, valgte jeg at installere systemet på ny. Jeg indsatte mine gendannelsesdiske som jeg havde lavet da jeg fik den, men det viste sig at jeg ikke skulle bruge dem, da jeg kunne boote via noget "Recovery Manager".

Tror i problemet ville kunne løses ved at geninstallere PC'en ved hjælp af gendannelsesdiskene, eller ville dette være spild af tid? Hvis ikke, hvornår bruger man så disse gendannelsesdiske?

Har prøvet at hente div. drivere, men uden held.

mvh. Jonas
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 16:34 #1
Det der er på Recovery Manager er det samme som du har brændt ud på dine løse diske, så det ændrer ingenting.
Grunden til man skal lave diske er hvis harddisk går ned, så man ikke kan få adgang til Recovery Manager.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2012 - 16:35 #2
recovery manager er det samme, som ligger på dvd'en - det ligger bare i en skjult partition.
Hvis du vælger (med special-program) at slette den skjulte partition og udvide windows-partitionen vil du få nogle gb ekstra plads, og så skal du bruge dvd'en fremover til reetablering. Den frigivne plads er dog så lille, at det ikke kan betale sig.

Du kan slå slumre-funktionen fra, køre en diskdefragmentering, og aktivere slumring igen - så vil den fil, der gemmes data i blive lagt et andet sted på disken, og det kan måske være alt, der skal til.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2012 - 16:37 #3
Har du prøvet at tjekke din disk for fejl?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2012 - 16:59 #4
Normalt så vil jeg anbefale dig at droppe recovery metoden, brug en ren installation af windows 7 home premium og installer alle drivere mm manuelt, du kan finde det på producentens side af bærbaren oftest..

Jeg må dog selv erkende at jeg har droppet Windows 7 100% og kører selv med Windows XP...
Avatar billede Jonask95 Nybegynder
16. januar 2012 - 17:53 #5
@claes57

Jeg har netop kørt en diskfragmentering, så nu må vi se om det virker, kan dog første konstatere det efter en skoledag, da det ikke er altid at den lukker ned, men over halvdelen af gangene.

@220661

Nej.. Hvordan gør jeg det?

@Blueeyez

Hvordan kan jeg i så fald få fat i en ren installation af Win7? Skal jeg ud og punge ud eller?

Tak for hjælpen ellers
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2012 - 18:01 #6
#5 her: http://kortlink.dk/ad7x

Har tjekket de links du skal bruge og de virker, husk dog og tjek om det er 32 eller 64 bit du skal bruge før download :)
Avatar billede Jonask95 Nybegynder
16. januar 2012 - 18:44 #7
Tak for linket..

Vil først lige se om ikke disk-fragmenteringen har hjulpet..

Er pt. på efterskole så må vente med en evt. geninstallation, da Office pakken ligger derhjemme..

Skal jeg så bare bruge licenskoden der står bag på min PC?

Er ny her på siden, men er det muligt at dele pointende mellem jer?

mvh. Jonas
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2012 - 18:56 #8
Skal jeg så bare bruge licenskoden der står bag på min PC?

Ja, men jeg ved ikke om den er på dansk eller engelsk (Tror den er på engelsk) så hvis du kan gemme dansk i din nuværende så ville det være super, skønt du jo har recovery hvis det går helt af hækken til..

Er ny her på siden, men er det muligt at dele pointende mellem jer?

Ja, hvem skal smide svar?:)
Avatar billede Jonask95 Nybegynder
16. januar 2012 - 19:03 #9
Hvis du bare smider et svar, så får du pointene..
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2012 - 19:11 #10
Får du har så ;)

Men husk lige og tjek om dansk er i pakken, det kan du se før du installere, burde kunne ses når du booter op på disken og så et par trin forud kan du vælge sprog mm.