Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. januar 2012 - 19:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slette filer efter backup up

Jeg har brug for at kopiere en del filer fra min pc til en ekstern hd.
Jeg ønsker dog at de bliver slettet efter de er flyttet.
Er der et program som kan klare den opgave?
Har hentet Cobian Backup som fint kopiere fra A til B, men kan ikke finde ud af om det kal slette fra A efter kopiering
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 19:58 #1
Når du kopierer filerne så højreklik og tryk "Klip" (eller Ctrl+X) i stedet for kopier ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 20:05 #2
Du bør ikke klippe efter min mening! hvis der går noget galt under overførsel risikerer du at data går tabt.slet altid bagefter.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. januar 2012 - 20:11 #3
Jeg forklarede mig ikke ordentligt - beklager.
Jeg vil godt have det til at ske automatisk, da det ikke kun er en gang det skal foregå.
Vil også først have den bliver slettet efter den er kopieret i tilfælde af at computeren går ned midt under en kopiering.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 20:37 #4
Den øverste File shredder kan klare den opgave. Den kan overskrive det antal gange man ønsker, og så kan det ikke gendannes.
http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=free+file+shredder&platformSelect=Windows&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 20:40 #5
Ps. Automatisk, man er selvfølgelig nød til at vise programmet hvad der skal slettes.
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 20:59 #6
Er det ikke et program til at overskrive slettede filer? Det er jo ikke det spørger vil. Og der er allerede et program på alle Windows computere til overskrivning af filer. Nemlig Cipher.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 21:19 #7
Jo det er et program til at overskrive data, så de ikke kan gendannes.
Hvordan kan man overskrive slettede filer. når man ikke længere kan se dem? Men man kan selvfølgelig overskrive hele partitionen med rat og krat, men det er jo noget andet.
Har jeg misforstået spørgsmålet? Ja det er da nok muligt:)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 21:22 #8
Ps. Jeg kender ikke Cipher og aner ikke hvor det ligger.
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 21:44 #9
ja det tror jeg du har.. Overskrive slettede filer? Ja når de "bare" er slettet kan de jo gendannes vha. diverse recovery programmer, og derfor kan man overskrive dem så de IKKE kan gendannes. Cipher skal tilgås fra kommandoprompten.

Spørgsmålet går på at spørger vil have slettet filerne på computeren, når de bliver lagt over på den eksterne HDD.

michaeltryl: Går backup idéen ikke lidt af det når du stadig kun har filerne til at ligge et sted? Meningen med backup er jo at de skal ligge TO steder ;)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. januar 2012 - 22:04 #10
Ved godt det lyder mærkeligt, men det er ikke for at tage backup af filerne.
filerne bliver konventeret på pcen, derefter flyttes de over på den eksterne og derfra tager jeg så backup af dem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2012 - 22:12 #11
Melder mig ud spørgsmål kørt af sporet
Avatar billede pstidsen Novice
14. januar 2012 - 22:58 #12
ja vi tog lige en omvej, men er tilbage igen nu ;)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
15. januar 2012 - 13:40 #13
Jeg fandt et program som kan slette filer som er x antal dage gamle.
Det kan fint gå, så lukker her igen

Det er dette program
http://cyber-d.blogspot.com/2005/10/cyber-ds-auto-delete-101.html