Avatar billede kiksen1987 Novice
13. januar 2012 - 21:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er ideen med points på dette site???

Jeg giver 150 points for bedste svar ifølge hvad jeg synes lyder bedst.

Men er det bare for større internet penis??
jeg hjælper folk lige meget hvad antal points der gives.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 21:20 #1
der er kun en idé med det - at dem, der spørger, og ikke lukker efter svar kan blive disset/generet fremover.
Bare så der kun svares  der, hvor man som svarere får en tilbagemelding på, om det var korrekt, eller ikke virkede.
Avatar billede Trainee Nybegynder
13. januar 2012 - 21:55 #2
Skriver ikke for point. Men det er vel for at skabe en rus og afhængighed af "succesen" ved at svare rigtigt. Dermed bruger man sitet mere..
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2012 - 21:56 #3
Det giver god mening at spoerger angiver hvilken loesning der virkede. Det giver feedback til svarerne og det fortaeller dem der finder traaden 1-3-5-10 aar efter, hvilke af svarene der duede og derfor er vaerd at proeve.

Det antages at point eller tilsvarende virker animerende paa svarere.

Det er ikke en eksperten.dk only ting.

experts-exchange.com bruger ogsaa point.

udvikleren.dk havde udvikler point men bruger nu karma (som altsaa er numerisk).

stackoverflow.com og soestersites bruger reputation (numerisk).

Microsoft forum bruger recognition point.

Saa der er nok lidt om antagelsen !!
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2012 - 22:26 #4
14. januar 2012 - 00:40 #5
#3 er interessant - jeg spinder videre på den og definerer points på Eksperten som et object i klassen numeriske indikatorer, hvor andre objects er karma på udvikleren.dk og reputation på stackoverflow.com.  Ideen for mig med points på Eksperten er, at det er en numerisk indikator for min indsats.  Jeg udvider mit IT kendskab ved at udvikle svar på spørgsmål på Eksperten (og en gang imellem ved at stillespørgsmål og få svar).  Om jeg deltager i et spørgsmål afhænger ikke af de udlovede points, men om de ligger indenfor min nuværende kompetence eller den kompetence jeg håber at udvikle.  Men hvor kompetence er en meget abstrakt størrelse, så er væksten af mine points en konkret indikator på, at der er sker noget.  Det er tilfredsstillende og hjælper til at motivere mig til at deltage i flere spørgsmål.  At kalde det en internet penis er måske en god sammenligning.

Nu håber jeg, at jeg er mellem venner, når jeg kommer med en intim tilståelde:  Jeg har også en anden penis jeg nødigt ville være foruden.

kiksen1987, jeg tillader mig at oprette dette som et svar, idet jeg mener at have besvaret det stillede spørgsmål.  Du vil uden tvivl invitere svar fra andre deltagere i tråden, og det er dit privilegie, og ansvar, at bestemme hvoran pointene skal fordeles.
14. januar 2012 - 08:03 #6
Skulle have været svar.