Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2012 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kun install via Run as administrator

Jeg har lige købt et nyt bundkort, og har derfor geninstalleret Windows 7 pro. Men nu kan jeg kun installere de fleste programmer med Run as administrator. Jeg har lige installeret SiSoftSandra light, og det var det samme. Jeg har fået installeret alt og uden problemer, men jeg vil gerne vide hvorfor windows nu opfører sig sådan.
Avatar billede Trainee Nybegynder
13. januar 2012 - 14:19 #1
Jeg vil skyde på det er fordi du har lavet en administrator konto som ikke er medlem af windows built-in administrator gruppen. Melder du din profil ind her, burde du komme udenom dette.

(Inde under computer management - local users and groups - users - administrator....)
Husk at logge ud og ind før denne policy er sat.

Virker det?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2012 - 14:30 #2
Jeg skal se på det om lidt, men jeg har ikke lavet en administrator konto, bare install. som jeg plejer.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2012 - 14:40 #3
Der står ikke andet end Account is disabled.
Avatar billede Trainee Nybegynder
13. januar 2012 - 17:26 #4
Hvilken account er disabled? Din profil skal være admin, før du slipper for run as.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2012 - 19:18 #5
Jo men jeg er logget ind som Administrator.

Men under det andet du skrev:(Inde under computer management - local users and groups - users - administrator....)
Husk at logge ud og ind før denne policy er sat."
Der skal jeg jo ikke skrive mig ind, for så kører jeg som administrator hele tiden, og det vil jeg ikke.
Jeg har installeret win7 på 2 computere i forvejen, uden at støde på det problem. Det er så et problem jeg sagtens kan leve med, jeg vil bare gerne vide hvad der foregår - lære noget mere:)
Avatar billede minooNordic Nybegynder
13. januar 2012 - 23:33 #6
Lyder mere som om det bare er UAC

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/168-sadan-deaktiveres-uac-i-windows-7

Slår alt det der med du skal acceptere ting for og få lov til og installere ting fra
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 01:45 #7
Nej det er ikke UAC, den slog jeg fra allerede ved første program installation, hvor man får muligheden med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 00:59 #8
Jeg kom ikke problemet nærmere og jeg kan ikke installere reg. filer fordi man skal højreklikke. Men tak for dit indlæg:)