Avatar billede Rhaina Nybegynder
10. januar 2012 - 21:41 Der er 7 kommentarer

Telenor har smidt mit mobilt bredbånd ud !

Hej
Ville i start af december udksifte mit gamle modem (Zyxel 8år gammel)fra Telenor med et trådløs netværk, også fra Telenor... altså en bytter.

De sendte mig så mobilt bredbånd som USB-stik istedet, som der var 30 dage gratis prøvetid på og derefter 49,-kr. pr. måned...

Jeg ringede selvfølgelig og bedte om trådløs router istedet.

Få dage efter kom der så min trådløse router og jeg fik det også op at køre ret hurtigt.
Jeg skulle så sende min gamle router tilbage.
I den gamle papkasse fra den gamle router lå der et klistemærke med adresse til returpakke.

Jeg pakkede den gamle router, samt de USB-stik for mobilt bredbånd ind i de tilhørende kasser og sendte dele samlet til den adresse, som stod på klistermærket.

Nu en måned efter har jeg fået 2 regninger af ca. 120,-kr. for mobilt bredbånd.

Jeg ringede ind igen og forklarede at jeg allerede havde sendt de USB-stik for mobilt bredbånd tilbage, sammen med routeren.

Deres forklaring var så, at jeg ikke skulle have sendt den tilbage sammen med routeren.
Der hvor de modtager alle routere, tager de kun de ting ud som de skal bruge og så smider de bare resten ud.
Nu kunne de ikke gøre mere ved sagen og nu er jeg bundet fast til abonnementet.

Nu skal jeg betale til deres abonnement og har ikke engang deres USB-stik mere som de har smidt ud.
Kan det virkelig være mit problem hvordan de håndterer deres returvare ?

Håber i kan hjælpe mig lidt videre hvad jeg kan gøre nu....

på forhånd tak
Avatar billede chalde Seniormester
10. januar 2012 - 21:46 #1
Send dem en skriftlig klage. Ønsker de ikke at gøre noget ved det, så henvis til at du vil tage kontakt til teleankenævnet, som du efterfølgende tager fat på hvis de ikke ønsker at gøre mere ved sagen: www.teleanke.dk
Avatar billede Rhaina Nybegynder
10. januar 2012 - 22:29 #2
Super... tak for hjælpen.
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
12. januar 2012 - 07:36 #3
Der burde jo også have været noget ved den pågældende medarbejder som modtog pakken, der sagde "hmmm et mobilt bredbånd modem - det har jeg aldrig modtaget før, måske jeg ikke skulle smide et ud?"

Altså, jeg syntes Telenor har kvajet sig mega, går hårdt til dem, jeg tror nok det skal ende med du får ret.

Mvh
Jesper

http://mobiltbredbandguide.dk/
Avatar billede Rhaina Nybegynder
12. januar 2012 - 10:03 #4
Hej igen

Ja ... normalt når man modtager noget, som er sendt til forkert adresse eller lignende,- så burde man i det mindste sende varen retur..... ville jeg mene.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
12. januar 2012 - 21:24 #5
Hvis du nu anskaffer et usb mofdem, kan du jo sælge løsningen videre til en bekendt.
Avatar billede Rhaina Nybegynder
12. januar 2012 - 21:40 #6
Den forstår jeg ikke..... hvad mener du med det ?
Avatar billede Rhaina Nybegynder
08. februar 2012 - 13:52 #7
Hej igen

En anden medarbejder fra Telenor har sendt mig kreditnota,-
så de har trukket det hele tilbage igen.
Så det hele skulle være ok nu.

Men tak for hjælpen allesemmen.....