Avatar billede Knox82 Nybegynder
09. januar 2012 - 12:06 Der er 9 kommentarer

Database til styring af opgave.

Hej.

Jeg søger et program/database, hvor man kan oprette opgaver og sende ud til "montørenes ipads"

Så de kan åbne programmet om morgen og så ligger opgaver klar, og de skal så kunne indtaste hvad de har lavet osv.

Håber virkelig i kan hjælpe!!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 12:38 #1
man kan komme langt med et regneark via google docs... fx registrere tidsforbrug.
Avatar billede Knox82 Nybegynder
09. januar 2012 - 14:34 #2
Det er nu mere en færdig løsning vi søger! Software pakke som har alt hvad vi skal bruge... Et eksempel:

Jeg modtager en opkald fra en kunde, taster oplysningerne ind i programmet og sende det ud til den montør der nu skal have opgaven eller til alle for at vise at opgaven kan blive kørt af hvem der nu er klar.

Inden montøren kører hjemmefra, så tænder han sin Ipad og så henter programmet de opgaver som vi nu har lagt til ham til den pågældende dag, montøren kører derefter ud til den første kunde på listen, udfører et stykke arbejde, sætter sig ind i bilen og taster ind på ipad hvad han har lavet og brugt af materialer!
Programmet sender derefter opgaven retur til os.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2012 - 15:01 #3
og i tilfælde af sygdom/arbejdsskade, så skal uløste opgaver kunne trækkes tilbage (et klik), så de kan sendes ud til andre montører.

Det lyder som en opgave for en php-mand, der relativt let kan lave en lille database og nogle sider til intranettet i firmaet.
Det vigtige er bare at gennemtænke/præcisere, hvad systemet skal kunne, så der ikke skal laves for meget om i det efterfølgende.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2012 - 03:50 #4
Man kan sikkert godt faa bixet en lille PHP web app sammen for beskedne penge, men skal det laves med *alt*, saa koster det mange penge.
Avatar billede Batsberg Nybegynder
30. januar 2012 - 10:28 #5
Knox82: Fandt du en løsning? Vi er nemlig på udkig efter et program af samme slags? :-)
Avatar billede Knox82 Nybegynder
29. marts 2012 - 12:25 #6
Bats: Nej eller ja... fandt et firma som havde hele løsningen men ville løbe op på omkring 170.000 kr!! OG det er LANGT over vores budget...
Avatar billede Knox82 Nybegynder
29. marts 2012 - 12:26 #7
Hvor og hvem laver disse??
Avatar billede Knox82 Nybegynder
29. marts 2012 - 12:26 #8
Sidste besked var til Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2012 - 03:38 #9
Der er masser af PHP freelancere som har specialiseret sig i lidt mindre projekter.

Jeg vil tro at du kan faa saadan en til at lave en primitiv loesning med PHP og MySQL paa et web hotel for noget i stoerelsesordenen 1/10 af det tilbud du har faaet.

Du skal bare goere dig klart at der er forskel paa hvad man faar til forskellige priser.

xxxxx KR => genbrugs materialer samlet med gaffa tape

xxxxxx KR => jern

xxxxxxx KR => guld