Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 10:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Boot fejl

Hej folkens

Jeg har en MSI GE620DX som driller mig en smule pt.

Forleden dag smed jeg en windows cd i for at få en frisk install uden al MSI software. den kom fint frem til da jeg skulle vælge på hvilken partition jeg ville vælge at installere på. valgte at formatere mit C: da den gik igang med dette crashede den efter 5 minutters tid. Da den så skulle boote op igen kommer den ikke længere end til den første skærm hvor der kan trykkes ind i bla. bios. Der står den nu bare stille, Jeg har heller ikke mulighed for at komme ind i bios eller andre funktioner som recovery eller boot menu.

Hvad er gået galt her og hvordan kan det evt løses?

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp, Ha en god dag
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 12:24 #1
Hvilket system?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 12:24 #2
Du har ikke mulighed for at vælge "repair"
Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 12:43 #3
Det er win7. Og nej det har jeg desværre ikke, den fryser totalt i boot splash skærmen.Jeg kan heller ikke få den til at læse fra cd eller usb. Så jeg kan hverken installere windows forfra eller repair den.Jeg snakkede med en ikke specielt oplyst medarbejder hos MSI der mener jeg har ødelagt recovery partitionen, men mere kunne han ikke komme frem til....
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 16:31 #4
Det vil sige du kan heller ikke få den i bios?
Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 17:50 #5
Det er korrekt, ingen ting kan jeg få den til. Og jeg er ved at flå håret af mig selv! Ikke engang ctrl + alt + del kan få den til at genstarte når den står på den skærm. Jeg har prøvet at resette bios ved at pille det store batteri ud og koble strøm fra. Heller ikke det har nogen effekt. Jeg kan desværre ikke åbne den da der sidder et garanti klistermærke i vejen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 18:07 #6
Der er vel så ikke andet at gøre end at lade den blive lavet på garantien.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 18:15 #7
#5 Da du tog batteriet og strøm fra, trykkede du så på startknappen og holdt den nede i min 30 sek?
Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 18:51 #8
Yes det gjorde jeg. Jeg havde håbet på der var andet at gøre da jeg har eksamen i næste uge. Jeg kan bare ikke se hvordan den skal være gået i "stykker" Så alle forslag modtages med kys hånd :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 18:58 #9
For at få harddisken ud går det så også ud over garanti mærket?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 20:35 #10
Du kan formodentlig både komme til Ram og Harddisk uden at bryde noget label - prøv at fjerne harddisk og / eller vrik lidt med ramblokkene
Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 20:41 #11
Klistermærket sidder desværre i den side af bunden hvor HDD sidder. Har prøvet og se om man lige kunne snige en hånd ind, det går desværre bare ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2012 - 20:48 #12
Kan du heller ikke komme til ramblokkene - har du prøvet at lege lidt med tastaturet for at sikre at ingen tast har sat sig fast
Avatar billede Spoohk Nybegynder
09. januar 2012 - 20:58 #13
Kunne lige få en finger på ramblokkene og de sad som de skulle, har tjekket tasteturet heller ingen ting. Jeg er godt nok på bar bund nu..
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2012 - 21:50 #14
Ja det ser desværre ikke for godt ud.
Problemet er at vi ikke kan være 100% sikker på om det er bios fejl eller diskfejl der gør at den fryser. Havde vi kunnet pillet disken fra, kunne jo undersøges om bios frøs eller den ville komme med meddelelsen "insert system disk".
For at tjekke om det er bios som stadig er fastlåst kan det måske være en ide at lave strømknebet (#7) på den og lade den stå i en længere periode. Måske til i morgen. Lad den stå uden noget form for strøm monteret.
Avatar billede Spoohk Nybegynder
08. maj 2012 - 00:39 #15
Fandt aldrig problemet men skiftede harddisk også virkede den igen, tak for gode råd.