Avatar billede kroer Nybegynder
07. januar 2012 - 21:33 Der er 7 kommentarer

Boot BCD error

Godaften Eksperten,

Jeg står med et problem med min stationære computer, som kører
Windows 7 Ultimate
Mit bundkort &  CPU:
MB1366 Gigabyte  GA-X58A-UD3R (USB3.0)
Intel Core i7-960 4x3,20GHz LGA1366 4,8G
Computeren er fra August 2010

Igår skilte jeg min computer fuldstændig ad, og tog bundkortet ud, for at rense det.

Derefter samlede jeg det hele igen, og fik på hel normalvis startet min computer op, uden nogen former for problemer.

Jeg har for nyligt også formateret computeren, og begyndte at tænke over hvor mine drivers til mit bundkort osv. var henne. Dem fandt jeg derfor frem, og fandt disken, hvor der er:
Chipsets / Serial-ATA / RAID Network / Audio -drivers.

Derudover var der så også lige EasyTune. Jeg installerede det hele, som var på disken.

Det var der heller ikke nogen problemer i. Og jeg kunne derefter åbne min computer normalt op, efter at den havde genstartet.

Men da jeg så gik ind i programmet, som fulgte med: EasyTune, var der en mulighed for at "tune" sit system op, med at sætte min CPU op på en højere hastighed. Der var 3 presets at vælge imellem. Jeg tog den der hedder Turbo, som ikke er den højeste, men andenhøjeste.

Da jeg så genstartede, som den bad mig om, kommer jeg ikke videre end til et skærmbillede hvor der står følgende:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart the computer.
2. Choose your language settings and click next.
3. Click "repair your computer"

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Boot\BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data

Der er så bare lige det problem, at jeg ikke har den Windows disk. Men jeg har prøvet at boote Windows installationsfiler fra min eksterne harddisk, hvor jeg så kommer ind, hvor jeg kan installere Windows. Men der kommer den bare med en fejl, hvor den ikke kan finde installationsfilerne!

Jeg har tidligere formateret min computer succesfuldt, med den samme eksterne harddisk, og de samme filer. (Altså det vil sige at jeg ikke har rørt ved den eksterne harddisk, siden jeg sidst formaterede min computer succesfuldt.)

VH. Kroer
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2012 - 10:02 #2
Tror nu ikke #1 er så dum.
Du har lavet nogle indstillinger i din bios som den ikke kan køre med, og som den vil boote ud fra.
Et reset vil gendanne værdier i bios som den burde kunne køre med.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 10:27 #3
det er en tale måde

det  er en ting man ofte glemmer

det der står i min er at så er den i standard bios

det er det du også skriver ????

måske er det lettere at forstå det når 2 skriver det samme

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2012 - 12:45 #4
Ja det er også det jeg skriver, og mener derved det er en god ide at prøve at nulstille bios til standard indstilling.

Ja det er klart hvis to deler de samme synspunkter, må muligheden for at det kan være løsning større.

Men det er din ide og jeg er enig i at det ville være den første ting jeg ville afprøve i spørgers tilfælde.
Så thumbs up til dig treatmenice
Avatar billede kroer Nybegynder
08. januar 2012 - 14:25 #5
Så er #1 blevet afprøvet, dog uden held.
Jeg gjorde som sagt det, at jeg havde strømmen af hele natten, og tog idag batteriet ud i 10 minutter, derefter rørte jeg ved den nederste indgang, ved en stikkontakt, som også burde fungere som en jordbunden radiator?

Startede computeren op, og gik ind i BIOS, og trykkede på "Save and exit", og computeren genstartede. Jeg lod den så starte normalt op uden at trykke på knapper. Men problemet kommer stadig op, med det eksakt samme problem.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2012 - 14:49 #6
der er muligvis en fejl på dit graffikkort

det må der være når den er nulstillet og kommer tilbage

m.vh
Avatar billede MakkerD Nybegynder
16. december 2012 - 16:20 #7
Fandt du en løsning på ovenstående?