Avatar billede globetrasker Praktikant
07. januar 2012 - 14:39 Der er 4 kommentarer

Langsom Internet

Hej

Har netop investeret i ny computer med Intel i7 processor og Windows 7. Har kun haft computeren et par dage, men det er alligevel lykkedes mig at foretage et eller andet, således at Internet bliver uacceptabelt langsomt.Problemet opstår uanset om jeg bruger Firefox eller IE. Internet fungerer udemærket til visse ting, men jeg oplever at visse hjemmesider lige pludselig tager rigtig lang tid om at indlæse. Ligeledes kan jeg ikke afspille Youtube-videoer - Den kan måske afspille de første 30 sek., men går så i stå.

Først tænkte jeg om problemet kunne opstå pga. virusprogrammer jeg har installeret (AVG),men en afinstallation har ikke afhjulpet problemet. Ligeledes har jeg prøvet at geninstallere Adobe Flash player hvilket heller ikke har afhjulpet problemet. Har I nogen forslag til hvad jeg ellers kan prøve?

På forhånd tak

Thomas
Avatar billede pstidsen Novice
07. januar 2012 - 14:58 #2
Virker det fint med andre trådløse dimser/computere på netværket?
Avatar billede globetrasker Praktikant
07. januar 2012 - 19:27 #3
Tak for jeres hjælp. Jeg tror nu jeg har løst problemet. Jeg havde aktiveret et gratis prøveabonnement af McAfee, der fulgte med computeren. Efter afinstallation virker Internet som det skal.

Kan I anbefale et godt virusprogram? McAfee skal det jo så ikke være. HAr tidligere brugt AVG (Free)
Avatar billede pstidsen Novice
07. januar 2012 - 22:58 #4
Bruger normalt Norton.

PS: Jeg kører med McAfee trial og det virker fint på nettet. Bruger dog Opera som browser.