Avatar billede MyHoe Nybegynder
04. januar 2012 - 20:19 Der er 4 kommentarer

forskellen på fabrikanter af hukommelseskort.

Hej, jeg har været så heldig at erhverve mig et Nikon D3100 spejlreflex kamera.
Til dette kamera anbefales hukommelseskort fra fabrikanterne:

Sandisk - Toshiba - Panasonic - Lexar - Platinum og Professional.

Der anbefales også kort med klasse 6 eller derover på grund af skrivehastigheden, ved videooverførsel.

Mit spørgsmål går nu på om jeg kan købe kort fra anden fabrikant, eller om dette frarådes af folk med ekspertise på området.

- Mark
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2012 - 20:26 #1
Jeg bruger en lang række af forskellige fabrikanter til mit Nikon D90, og går personligt efter pris vs ydelse. Ingen problemer her.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2012 - 20:31 #2
men tjek læse/skrive-hastigheden - specielt hvis du vil kunne skyde flere billeder af pr sekund i fuld opløsning.
Avatar billede MyHoe Nybegynder
04. januar 2012 - 22:00 #3
De kort som jeg indtil nu har set på har været i klasse 10, da jeg gerne vil have 32-64GB kort. så skrivehastigheden er den samme.

Spørgsmålet ligger i om det er nødvendigt at give 900-1100 for de dyreste mærker, når andre fabrikater har samme specifikationer til omkring 500-700.

Jeg vil gerne bruge penge på noget ordentligt materiel, men gider ikke nødvendigvis betale overpris, bare fordi fabrikanten er mere "anerkendt".

men har i dårligere erfaringer med "billige" fabrikanter, frem for de "dyre"?
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2012 - 22:09 #4
Jeg benytter PNY, Kingston og Sandisk i brug pt. Intet brok herfra.
Men jeg har altid ekstra kort med ude, og har helst flere små end 1 stort (pt. har jeg 4x8gb med ude, men tilføjer nok 2x16gb når jeg laver timelapse). Ved at have flere små minimeres mængden af tab hvis det brænder af, hvilket kan ske for både dyre og billige kort, og man har altid et ekstra med.