Avatar billede masteraaen Novice
02. januar 2012 - 21:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjernlogon, certifikatfejl

Hej.

jeg forsøger at logge på min arbejdscomputer via browseren, men jeg føglende fejl, der hvor jeg normalt har oversigten over computere, som jeg kan logge på:

Error Code: 500 Internal Server Error. The received certificate has expired. (-2146893016

Jeg har læst mig til, at jeg måske skal forny et certifikat. Men hvordan gøres det i praksis?

Vi kører med en Win 2003 server med ISA firewall. Serveren er direkte tilsluttet et modem med netkabel, og direkte derfra ind i væggen.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
06. januar 2012 - 23:42 #1
enten så køber du er certifikat ved, verisign, go daddy, eller andre der er trustet
ved at købe et, for dy heller ikke certifikat fejl.

Eller så generer du selv et fra din interne CA, eller udsteder et self signed.
Begge vil give en cert fejl med mindre certifikatet er trustet af din pc. Og med hensyn til intern CA så er den trustet hvis din pc er domain join
Avatar billede masteraaen Novice
08. januar 2012 - 13:04 #2
Hej Jonah.
Tak for svaret - det er godt nok avanceret snak.
Løsning 2 synes jeg da umiddelbart bedst om, men kan du evt. prøve at skrive step 1-2-3 op sådan rent i praksis, hvordan jeg gør det? Jeg har ikke den fjerneste idé om, hvordan jeg giver opgaven an...
Jeg skal gerne kunne tilgå fjerncomputeren fra "hvorsomhelst"...
Avatar billede masteraaen Novice
08. marts 2012 - 10:45 #3
Jeg har fået en kyndig til at danne et nyt certifikat. Det var ret kompliceret.