Avatar billede eht Nybegynder
02. januar 2012 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få administratorrettigheder til dele af program

Jeg kan få mit program til at bede om at få administratorrettigereder når det starter op med et UAC-manifest.

Jeg ønsker dog ikke at der promptes for admin-rights hver gang programmet startes, men kun når der f.eks. er brug for at skrive til HKLM.

Kan det lade sig gøre at der først promptes, når en bestemt kode skal afvikles.

Mvh. Erik
Avatar billede a_nor Nybegynder
02. januar 2012 - 13:35 #1
Hej Erik,

Har ikke lige erfaring med certifikater (endnu) :-(

Kan du bruge dette link til noget ?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa372388(v=vs.85).aspx

Måske du lige kan forklare hvordan det virker / bør virke ?

mvh
Anders
Avatar billede a_nor Nybegynder
02. januar 2012 - 13:38 #2
Linket blev defekt ?? her er det igen :

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa372388(v=vs.85).aspx
Avatar billede a_nor Nybegynder
02. januar 2012 - 13:42 #3
Det viste link skal efterfølges af "(v=vs.85).aspx"
Avatar billede eht Nybegynder
03. januar 2012 - 10:27 #4
Hej Anders.

Tak for dit link, som dog ikke umiddelbart hjælper mig videre.
Jeg har midlertidigt løst mit problem ved at lade et "hjælpeprogram" udføre skrivningen til HKLM.
Dette hjælpeprogram beder om adminrettigheder, hvis det startes.
Dette er dog ikke den mest elegante løsning.
Det kunne være rart at få det indbygget i hovedprogrammet.
Avatar billede eht Nybegynder
07. januar 2012 - 21:22 #5
Det er vist kun muligt, hvis man starter en ny proces (f.eks. et hjælpeprogram).
Man kan også få programmet til at genstarte sig selv med admin-rettigheder.

Jeg lukker hermed