Avatar billede Rune Sommer Mester
02. januar 2012 - 02:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Medion laptop (vista) kan ikke gendannes fra *.gho-filer

Jeg har en Medion MD98200 som jeg netop har fået til at crashe ved at slette en boot-mappe. På E-drevet ligger der en ghost-backup som producenten venligst har lagt, i tilfælde af at nogen (mig) laver ged i den.

Nu er mit problem, at jeg ikke via en boot-able CD kan få gendannet denne ghost, så PC'en står som da den blev solgt. Jeg har en gammel Ghost 2003 liggende sammen med en Win98-Boot CD - men det vil ghost-programmet ikke acceptere, da filerne er for "nye". Så tænkte jeg - at jeg måske skulle hente en trial-version af den nyeste ghost - 15 - så må dette program da kunne klar det. Men det fungerer nu på en helt anden måde - med at der skal ligge et restore-point. Denne iso-fil jeg har brændt ned, med ghost 15, kan ikke restore en almindelig *.gho fil.

Så nu er jeg lidt i vildrede. *.gho-filen kan jo ikke umiddelbart fortælle mig hvilken version denne ghost er lavet med. Og jeg agter ikke at købe samtlige versioner af ghost for at forsøge mig frem.

Mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg gendannet denne ghost-fil?
OS'et er/var Vista Home Premium 32bit DK. og computeren er cirka fra 2009.
Findes der andre programmer der kan restore disse ghost-filer? Jeg har også overvejet at hente en torrent med Vista home Premium på, og så ændre installationskoden med den, der står i bunden af computeren. Men så bliver computeren engelsk, og det giver mig stadig ikke mulighed for at restore den originale oprindelige *.gho

Forslag til hvad jeg skal gøre?
Avatar billede Rune Sommer Mester
02. januar 2012 - 02:45 #1
Den er fra 2007 kan jeg se:
www.medion.de/md98200/dk/noflash.html
Avatar billede rebecca Novice
02. januar 2012 - 09:53 #2
Så vidt jeg kan se på medions side skal du bruge denne cd >> Application & Support CD'en ellers henvend dig til deres support de kan fortælle dig hvad du skal gøre
Avatar billede Rune Sommer Mester
02. januar 2012 - 12:47 #3
Jeg prøver at skrive til dem.
Avatar billede Rune Sommer Mester
03. januar 2012 - 20:03 #4
Jeg har fået svar + to iso-filer med et predefinerede ghost-11 restore-program. Så nu er maskinen gendannet til factory-default.

Svar = points. Jeg samler ikke på dem.
Avatar billede rebecca Novice
03. januar 2012 - 21:34 #5
Behold du blot dine point glad for at kunne hjælpe godt nytår.
Mvh.Rebecca