Avatar billede boyazz Nybegynder
01. januar 2012 - 16:40 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Ny gamer bærbar, budget cirka 10 000

Hej. Jeg har haft min bærbar i 3 et halvt år og den kan ikke længere følge med, til det som jeg gerne vil have den til.

jeg har planlagt at bruge 10 000kr. på en ny smider gerne lidt mere i, hvis jeg for noget ordenligt.

jeg vil gerne have råd til nogle nye bærbare, som kunne være mulige kandidater til mit køb.
Avatar billede edin22 Nybegynder
01. januar 2012 - 16:48 #1
Du har denne kraftfulde bærbar: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648001

Den er lidt grim... :P
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
01. januar 2012 - 16:50 #2
Hej. Der er ikke mange krav eller noget til din computer.
Men den her vil nok dække enhver games behov!

http://www.computersalg.dk/produkt/862031?varenummer=862031&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser

Den har stort set alt det bedste der er på markedet. :)

Så jeg garantere at den kan bruges til gaming!

Og MSI det er kvalitet!
Hvis den SKAL være under 10k så prøv at se på nogle af de andre gaming laptops fra MSI.
Avatar billede boyazz Nybegynder
01. januar 2012 - 17:24 #3
hm krav siger du..

jeg tænker noget i retningen af:

CPU: Intel Core 2 Duo 2Ghz, AMD Athlon 64 x2 2Ghz eller bedre
4 GB RAM
HDD: 9 GB
DVD ROM: 8x
GPU: NVIDIA 8800 GT 512MB Ram eller bedre

som et minimum
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
01. januar 2012 - 18:45 #4
Den jeg har sendt link til lever rigeligt op til de krav! :)
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2012 - 19:05 #5
Hvad skal du bruge computeren til? Hvilke spil? Synes da det ville dumt at købe en total overkill computer.

Jeg har fundet de to her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5028544;5028536 de har en 4 kerner i7 processor (den fra #2 har kun en 2 kernet i5 og det synes jeg er for dårligt til en pc til 10000....). Derudover har de et vildt grafikkort. Den til højre har en lynhurtig SSD, men så er der jo kun 120 GB plads. Hvis du kan nøjes med 120 GB er det en vanvittig computer!!
Avatar billede boyazz Nybegynder
01. januar 2012 - 19:36 #6
jeg skal bruge den til skole arbejde, hvilket udelukker, at det er en stationær computer. Jeg vil stadig ud over skolearbejdet være i stand til at kunne spille de bedste spil grafik mæssigt, ikke kun lige nu, men også et år frem.

selvfølgelig kan man ikke forudsige, hvad der kommer, men ja i ved had jeg mener.
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2012 - 23:00 #7
ja så kan computeren jo ikke blive for god! Jeg synes de to jeg har fundet (især med SSD'en) er noget at det bedste man kan få til pengene.

Tanke: Hvad ellers med en stationær hjemme til gaming og en lille skod computer til skole? Skolearbejde kræver jo ikke noget (medmindre du er ved at uddanne dig til videoredigerer el.lign.). Det jeg tænker er at en bærbar i skole bliver udsat for et og andet. En anden fordel ved en stationær er at du om et par år kan skifte f.eks. grafikkortet ud, så det igen er en af de bedste modeller. Det går ikke i en bærbar.
Avatar billede Nizzle94 Nybegynder
01. januar 2012 - 23:32 #8
Hvorfor ikke bare bruge den du har nu til skolearbejde og så købe en stationær ud over det personligt synes jeg selv det er bedre :)
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2012 - 23:43 #9
nårh ja! Glemte han havde en i forvejen der virkede!
Avatar billede Nizzle94 Nybegynder
01. januar 2012 - 23:49 #10
Jaa nemlig den kan han jo bare formatere så bliver den til skolen og så en stationær til gaming? :)
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 00:29 #11
Hvordan lyder det boyazz ?
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 00:50 #12
Uden at have frygtelig meget forstand på stationære, så kunne noget som: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=824051 være interessant. Bedre grafikkort, bedre CPU, mere ram til mindre penge. Kan det blive bedre? Derudover holder stationære generelt længere tid og delene i den kan udskiftes. Til de 1½-2 tusind den koster mindre end noget lidt dårligere i bærbare kategorien, kan du hvis sagtens købe en skærm, hvis du mangler. Eller måske en lynhurtig SSD?
Avatar billede Nizzle94 Nybegynder
02. januar 2012 - 00:55 #13
Kan sagtens finde noget bedre til prisen:)
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 01:01 #14
Ikke færdigsamlet, vel? Ved konfiguerbar er jeg HELT stået af!
Avatar billede Nizzle94 Nybegynder
02. januar 2012 - 01:28 #15
Jo færdig samlet self :)
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 10:40 #16
det lyder jo super spændende, det er der da ikke nogen, der kan sige noget i mod.

MEN den jeg har nu overlever højst et halvt, til et helt år mere, og pladsen i min lille studie bolig, hvor vi bor to, er jeg ikke sikker på hvor jeg skulle placere en stationær, men klart en mulighed til en anden god gang.

hvis vi nu skal snakke den med SSD'en, som ikke har særlig meget plads. Kan man jo komme ud i, at skulle bruge en ekstern harddisk, ved siden af eller lignende.

Jeg har ikke selv gjord det store i det, så ved i hvilken påvirkning det kan have, på sigt og øjeblik-ligt på en computer?
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 10:57 #17
jeg læste lige på SSD'en at man kunne montere mere?

så vil gerne høre hvordan man gør, med hvilke produkter, og hvilken effekt det har?

kommentaren lød "Denne model har plads til 2 harddiske, og man kan derfor montere en ekstra SSD disk."
'
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5028536
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 13:06 #18
SSD er MEGET hurtigere end en HDD. Effekten vil være hurtigere filhåndtering. Hvis du ikke kan nøjes med de 120 gigabyte kan du også tage den anden med en almindelig HDD. Den har jo også 7200 prm og er derfor hurtigere end de fleste harddiske.
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 14:44 #19
okay men hvordan montere men en ekstra SSD hvis man ønsker det?
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 14:49 #20
Tjaa... En HDD er nem at skifte, så tror da ikke det er så svært. Ved dog ikke præcist hvordan det foregår.
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 14:52 #21
helt okay.
tror heller ikke det bliver nødvendigt, men kunne da være rart at vide hvis det nu var :)
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 18:53 #22
har du bestemt dig for hvad for en det skal være?
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 19:30 #23
nej, med har indsnævret mig lidt, skal nok skrive hvilken det bliver, når jeg ved det.
vil du knytte en kommentar til disse bærbare?

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x7m12&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=xps-l702x&

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n0014z13&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=xps-l412z

og

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n0015z05&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=xps-15z

har slet ikke fået kigget på Dell, som jeg ellers har hørt, har et rygte for, at være ret stabile.
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 20:08 #24
Det skal jo være til gaming og deres grafikkort er ikke særlig gode (heller ikke selvom man tager det dyreste), så vi ikke anbefale dem. Processorne er derimod rigtig fine! Ved de to sidste kan man ikke selv bestemme grafikkort, men dem der er med er også dårlige.
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 20:14 #25
hvis du skulle anbefale en fra:
http://www.dell.com/dk/p/laptops.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~ck=mn
hvilken skulle det så være? kom gerne med kritik af den :) hvis der overhovedet ikke er noget der falder i smag bare sig det

ps. hvordan kan du kende et godt grafikkort?
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 20:38 #26
Det er kun de allerdyreste der har godt nok grafikort og jeg synes simpelthen de faktisk er for dyre.

Når vi snakker hardcore gaming er der to modelserier: NVIDIA GeForce GTX og AMD Radeon HD. Som HOVEDREGEL kan man regne med at højre modelnummer er lig med højere ydeevne, men for en sikkerhedsskyld plejer jeg at tjekke her: http://videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html På den liste synes jeg du skal have et grafikkort på 3000+ måske kan du nøjes med lidt lavere.
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 20:51 #27
okay tak :)
Avatar billede boyazz Nybegynder
02. januar 2012 - 21:01 #28
jeg tænker at købe den til højre af dem du har linket

men hvilke af disse ting er nødvendige ?

Hardware Opgraderinger
    8GB -> 16GB DDR3 DualChannel (Kingston)    998,-
    Bluetooth integreret    100,-
    DVD-brænder -> Bluray Combo drev monteret    599,-
    Harddisk -> Seagate 750GB 7200rpm harddisk    399,-
    Harddisk -> Seagate XT 500GB Solid State Hybrid Disk    499,-

og

Operativ system
    Windows 7 Home Premium 64-bit installeret inkl. DVD (Anbefales til private)    695,-
    Windows 7 Professionel 64-bit installeret inkl. DVD (Anbefales til erhverv)    995,-
    Windows 7 Ultimate 64-bit installeret inkl. DVD (Erhverv & privat)    1295,-
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2012 - 22:16 #29
Arg det var da lidt noget snyd at det er uden styresystem. Hvis du ikke har et styresystem til at ligge el.lign., så skal du vælge: Windows 7 Home Premium 64-bit installeret inkl. DVD (Anbefales til private)

Det er også en fejl på www.edbpriser.dk at den til højre er med SSD. Det er den ikke! Hvis du vil have SSD'en med skal du også tage: Harddisk -> Seagate XT 500GB Solid State Hybrid Disk. Dermed bliver den faktisk omkring 1000 kroner dyrere. Så er det op til dig om du vil have den eller kigge efter noget andet.

Du kan spare 300 kroner ved at tage den til venstre. Eneste forskel er at skærmen bliver 2" mindre.
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 07:47 #30
hm du er sikker på der ikke er andret der trækker ned og vil du sige at SSD'en er penge forskellen værd?
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 08:01 #31
FSB'en er hurtigere på en ene end den anden, det er vel fordi den "har" SSD'en ?
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 08:15 #32
når nu, man skal bestille SSD'en ved siden af, tror du så også man selv skal installere den?

håber du kan klare 3 spørgsmål :)
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2012 - 12:41 #33
#30: Umiddelbart nej, men det er halvt gætværk. Jeg har aldrig prøvet en SSD, men kun læst om den. Den HDD der sidder i som standard er jo med 7200 omdrejninger og de fleste har kun 5400.

#31: Hvor ser du hvor god FSB de har?

#32: Hvis du hakker af i Harddisk -> Seagate XT 500GB Solid State Hybrid Disk så er det en OPGRADERING og ikke en EKSTRA du får. Du får ikke en HDD, men en SSD, som er installeret og på 500 GB.
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 12:53 #34
okay

jeg ser det på linket: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5028544;5028536

under:
Mainboard
Front Side Bus (FSB) Hastighed
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 12:54 #35
den ene er på: 1333 MHz

den anden    : 1600 MHz
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2012 - 12:58 #36
Kan ikke lige se andre forskelle end at edbpriser.dk TROR at den til højre har SSD.
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 15:24 #37
men tror du ikke, at det er fordi, at de TROR at der er en SSD i, at den "har" flere MHz ?
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2012 - 16:04 #38
#37: Jo, det var også det jeg mente med #36 ;)
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2012 - 16:09 #39
Læste lige en anmeldelse af en anden computer (som ikke har din interesse), hvor der om SSD står:
en 256 gigabyte SDD-disk, der i modsætning til en gammeldags mekanisk harddisk er meget hurtigere og ikke helt så skrøbelig.
Avatar billede boyazz Nybegynder
03. januar 2012 - 18:02 #40
okay jeg har lige bestilt: Vision NB2590 15,6 (med HD6990 2GB grafikkort)

Den harddisk som bliver sat i, er ikke en SSD, men en som er blevet anmeldt til, at have samme præstation som en SSD, jeg tror ikke jeg vil kunne se forskel.

tak for din store hjælp og for den tid har gidet at sætte af pstidsen :)
Avatar billede pstidsen Novice
03. januar 2012 - 21:26 #41
nej det er nok rigtigt. Jeg smider et svar til acceptering. God fornøjelse med gameren
Avatar billede Kaszi Nybegynder
12. marts 2013 - 07:16 #42
jeg går selv og tænker på at købe den her

http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPortal/en_US/catalog.workflow:item.detail?GroupID=457&Code=59345715&category_id=AC523278A4F13F27A84F5F5622D1AC7A

den har et rigtig godt grafikkort og bag belyst tastatur og andre specs :)
Avatar billede boyazz Nybegynder
12. marts 2013 - 09:17 #43
tråden var lavet for over et år siden og bærbaren er købt, men tak for dit forsøg på at bidrage.