Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
29. december 2011 - 18:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar skærm - ustabil/løs forbindelse

Hej

Jeg har i de seneste par uger haft et problem med skærmen på min bærbar. Den "ryster" og der kommer streger på skærmen. Når jeg rykker skærmen op eller ned fryser den - den kan oftest ikke vise billede.

De symptomer den har, vises fint på denne video:
http://www.youtube.com/all_comments?v=oIVdMYx1KVE

Nogen forslag til løsninger på mit problem?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2011 - 19:25 #1
den skal åbnes af en prof, og stik sættes i (så de sidder helt i) - evt skal forbindelse mellem bund og top skiftes.
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
29. december 2011 - 21:01 #2
Jeg har selv åbnet den (taget tastatur + mousepad af) og sikret at hvad jeg nu kunne se, sad ordenligt fast. Jeg var dog ikke sikker på hvilke ting, jeg skulle gå efter at sætte fast. Nogen der har styr på det?

Jeg har søgt lidt på nettet, men kunne ikke finde noget sted, hvor der var en guide eller løsning, som jeg kunne bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2011 - 11:58 #3
Enig i #1.
Kan tænkes at ledere inde i kablel er kækket, og at du når du bevæger skærm i korte øjeblikke får en forbindelse, og det er derfor skærm opfører sig på den måde den gør.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2011 - 13:32 #4
#2 - det er så halvdelen af arbejdet - den anden halvdel er det, der sidder bag skærmen og i selve kablet mellem bundkort og skærm.
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
30. december 2011 - 20:27 #5
#3
Det lyder meget sandsynligt.

#4
Jeg har også haft skærmen åbnet (var en del sværere), hvor jeg trykkede på nogle forskellige stik, men vidste (igen) ikke lige hvad jeg skulle gå efter. Jeg var lidt nervøs for at ramme noget, der ikke måtte berøres, så rørte kun ved ting der var lige til.

Jeg tror næsten at mit kabel mellem bundkort og skærm er beskadiget, da det virker nogenlunde nu (efter at have rykket lidt på det), men det giver stadig udslag i skærmen, når jeg rykker på den (det gælder om at sidde stille, når man skal bruge den :))

Hvor meget koster sådan et nyt kabel + at få det sat i? Bare så jeg ikke giver for meget hos computer-manden :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2011 - 20:49 #6
hvis valget er mellem et kabel til 50-250kr eller skrotte en maskine til 4000, så ville jeg betale for kabel.
Men uden at vide, hvilken maskine/model, du har, så er det bare gætværk på priser. Og komme du med en model, så kan du nok søge lige så godt som vi kan på reservedelspriser.
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
30. december 2011 - 21:08 #7
Det lyder rimelig billigt.

Det jeg spurgte om var dog, hvad prisen var, hvis jeg skulle have en til at sætte det i for mig, da jeg ikke er helt sikker på det område.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. december 2011 - 11:51 #8
min lokale hardware-guru vil typisk tage ½ times arbejde (det er mindsteprisen) - men gå ned og spørg ad - jeg kender ikke din hardware-shop.
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
13. januar 2012 - 15:17 #9
Tak for hjælpen claes57. Det viste sig at være at skærmen var defekt, og da det ikke kunne betale sig at købe en ny (kostede 1900), købte jeg en ny computer.

Skriv et svar, så får du point
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 15:38 #10
bare luk selv...
Avatar billede Hyllekilde Nybegynder
13. januar 2012 - 15:48 #11
Okay