Avatar billede jandupont Nybegynder
27. december 2011 - 17:00 Der er 1 kommentar

Problemer med audio sekvens ved AVCHD filer fra Panasonic TM900

Jeg har et Panasonic TM900.
Med kameraet følger et software med, som hedder HD Writer AE 3.0.
Når jeg optager video gemmer den filerne i AVCHD 4,3 GB (cirka 22 min)
Jeg har optaget en del foredrag til en konference, hvor hver foredrag varede mere en 1 time.
Disse filer fungere fint når de kommer igennem softwaren , der følger med kameraet, men programmet er meget basalt. Når jeg åbner disse 4,3 GB filer, i et andet program såsom i Pinnacle eller adobe premiere CS5, så mangler der ved hver fil i slutningen af audio sekvensen cirka 0,5-0,7 sekunder.  Det medføre jeg mangler et helt eller halv ord, som jeg ikke kan redigere mig fra.
Når jeg overføre video filerne via USB eller memory card direkte fra TM900 ind på computeren og derefter åbner det i andre programmer, så fader lyden også ud.
Panasonic siger at de mener der er intet galt med kameraet eller softwaren, sålænge lyden er okay, når jeg bruger den software, der følger med.  Panasonic siger jeg skal kontakte adobe eller pinnacle. Adobe siger de kan ikke hjælpe mig.
Jeg har prøvet både på en mac og PC, med det samme resultat - at lyden fader ud i slutningen af den 4,3 GB sekvens.
Er der nogen der har et bud hvorfor lyden ikke fungere i slutningen af sekvensen, og hvordan det kan løses?

Kunne der findes et andet software, man kunne bruge til at overføre videosekvensen direkte fra TM900 kameraet eller hukommelses kortet, hvor lyden ville være ok?
Avatar billede jandupont Nybegynder
28. december 2011 - 18:33 #1
Jeg har løst problemet i hvert tilfælde på min pc med dette freeware:
tsMuserR 1.10.6
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR
tsMuxer is a Transport Stream muxer

ellers tak for de gode råd - og hvis i finder et program til mac, som kan gøre det samme, så sig til
tsMuser til mac fra deres hjemmeside, virker ikke på min nye mac, den vil ikke åbne filen.