Avatar billede 300m Mester
27. december 2011 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Playstation kan ikke nå router

Hej :)

Vi skal lave et seperat gamerrum til vores drenge, men problemet er at deres playstation kommer til at stå for lang væk fra routeren, og kan derfor ikke få internetforbindelse. Hvordan løser jeg det nemmest og billigst !!

På forhånd tak :)
Avatar billede 1337zy Nybegynder
27. december 2011 - 11:50 #1
Køb et Access Point
Avatar billede 300m Mester
27. december 2011 - 12:00 #2
hvad er det, og hvordan funker det :/
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2011 - 09:16 #3
Der er forskellige måder du kan gøre det på. Du kan købe dig en såkaldt "repeater", som skal stå i mellem  din trådløse router og gamerrummet. Det modtager så det trådløse signal fra routeren, og vil så gengiv "forstærke" signal videre.

Du kan også vælge at trække et kabel og sætte en trådløs access point mere, så det trådløse signal på den måde bliver forlænget. Et trådløs access point er ligesom din trådløse router, bare uden router funktion, men virker som trådløs adgangspunkt.

en ting mere, er at du også kan tilslutte en boks via din router som så smider signalet via husets el-installation. så slipper du for kabel og evt dårlig trådløs gengivelse.
Avatar billede 300m Mester
28. december 2011 - 10:31 #4
Tak for et uførligt svar Blandy !

Forslag 1 er jo det mest nærliggende, men lidt surt hvis signalet bliver ustabilt. Ved at der vil være sure miner hvis de bliver "vippet" når de spiller online :)

Det med at trække kabler dur ikke, da der er alt forlangt.

Dit sidste forslag lyder godt, men er lidt i tvivl om hvordan det fungerer. Kan du evt. smide et link hvor jeg kan læse lidt om det ?
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2011 - 11:14 #5
Dette link forklar godt hvad det går ud på. Produktet kan dog findes noget billigere:

http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/homeplug-ethernet/200-mbps-homeplug-ethernet-saet-%28lan-over-stroem%29.asp
Avatar billede 300m Mester
28. december 2011 - 14:08 #6
1000 tak for hjælpen Blandy...er der ikke noget med at du skal lægge et svar så jeg kan give dig dine velfortjente points ?
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2011 - 14:11 #7
svar. selv tak for hjælpen. ;) skulle det være en anden gang.