Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
24. december 2011 - 08:54 Der er 3 kommentarer

oprette Minecraft server

Jeg sidder og bøvler med at lave en Minecraft server. Det er lykkedes at lave mappen med server filerne og tilrette server.properties filen. Men derefter er jeg blank. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!? Der står jeg skal lave en port forward på min router (Dlink DFL-800) hvilket jeg for det første ikke kan finde ud af. Men hvad skal jeg derefter gøre? Skal java programmet køre for at kunne logge på? Jeg har følgende indstillinger i server.properties:

#Minecraft server properties
#Sat Dec 24 08:13:29 CET 2011
allow-nether=true
level-name=world
allow-flight=true
enable-query=false
server-port=25565
enable-rcon=false
level-seed=
server-ip=192.168.0.200
white-list=false
spawn-animals=true
online-mode=true
pvp=true
difficulty=1
gamemode=0
max-players=20
spawn-monsters=false
view-distance=10
motd=Fredes World
Avatar billede 1337zy Nybegynder
24. december 2011 - 09:31 #1
så vidt jeg husker skal du efter at ha konfigureret det ^ køre Server.jar .. (en eller anden java fil)

For at andre skal kunne connecte til din server skal du portforwarde routeren som du gør ved at logge ind på 192.168.1.1 eller hvad der nu er routerens ip .. der er tons vis af guides til det så det burde være nemt nok ...

hvis du bare skal køre den lokalt kan du skrive din computers ip under 'server-ip=....' i properties ^^
Avatar billede morten-bork Nybegynder
25. december 2011 - 15:48 #2
Har en server hvor jeg køre Minecraft server, hvis du er interesseret kan jeg sætte en server op til dig, på min server.

Kontakt mig på mb@wnb.dk
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
21. april 2012 - 07:33 #3
Skriv lige et tomt svar, så jeg kan give point, så jeg kan få lukket spørgsmålet