Avatar billede RuneHLA Nybegynder
21. december 2011 - 15:09 Der er 17 kommentarer

Problem med at installere windows på mac.

Hej.

Jeg prøver at installere windows på min mac via boot camp.

Men når jeg er igang med installationen og jeg har valgt sprog så kommer den til:

"Vælg den driver, der skal installeres."

"Der mangler en påkrævet enhedsriver til cd/dvddrevet. Hvis du har en diskette, cd, dvd eller et USB--flashdrev med driveren skal du sætte den/det i nu.

Bemærk! Hvis windows installationsmediet sidder i cd/dvd-drevet, er det sikkert at fjerne den i forbindelse med dette trin"

Hvad sker der lige her? Forstår ingenting. Hvad er det for en driver den snakker om?
Jeg kan ikke springe det over det er noget jeg åbenbart SKAL gøre?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 15:30 #1
hvorfor en windows  er det du vil installere ?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. december 2011 - 15:31 #2
Har du prøvet med det drev hvorpå du lagde drivers, som vi snakkede om i går, der skulle genereres i Boot Camp-assistenten?
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
21. december 2011 - 16:30 #3
Det er windows 7.

Jeg brændte de drivere som Boot Camp sagde på en CD.

Jeg kunne så åbenbart ikke tage cd'en ud, der skete ingenting da jeg trykkede på knappen. Så jeg kunne ikke stikke driver cd'en i.

Jeg valgte så at kopier filerne over på et usb stik hvor jeg så derefter tilsluttede den til Mac'en - Men så prøvede jeg at klikke på usb stikket og søge og prøvede at vælge nogle forskellige drivere og søge. Men den fandt det virkede ikke.

Er det filerne der er noget galt med? Er de de filer fra Boot camp assistent den søger efter? Altså de drivere der?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 16:47 #4
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2011 - 16:50 #5
eller ta lige  et billed af det så vi kan se hvordan det ser ud
Avatar billede kjeldsted Novice
21. december 2011 - 18:42 #6
Umiddelbart vil jeg da tro at det netop er de drivere som Boot Camp-assistenten ville have gemt på et drev. Et bud ville evt. være at boote OS X, op. Åbne Boot Camp-assistenten igen, og bede denne ligge filerne direkte ned på en USB (MS-FAT32 formatteret).
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 11:01 #7
Nu prøver jeg lige dit bud først kjeldsted og hvis der stadig er problemer, så ligger jeg lige et billede ind sådan i kan få lidt indblik i hvad den siger.
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 12:15 #8
Det virker stadig ikke, selvom jeg arkivere filerne på et usb stik.

Har optaget en video under selve processen:

http://www.youtube.com/watch?v=f2IsDSo2fLM

Det er rimelig småt, men håber i kan se hvad der foregår.
Avatar billede kjeldsted Novice
22. december 2011 - 21:24 #9
Pas... Er umiddelbart det eneste jeg sådan lige kan sige...

Hvad er det for en Mac, der er tale om?
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 21:59 #10
Øv! Men ellers tak for hjælpen!

Står og skal til lan d. 27,  hvor vi skal spille en masse spil som kun kan spilles via windows, så det er en lidt træls situation. :'(

Det er den nyeste MacBook Pro 13" i5
Avatar billede kjeldsted Novice
22. december 2011 - 22:04 #11
Hm... Er det en original Windows 7, eller én der fulgte med en computer?
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 22:07 #12
En der fulgte med min gamle computer. Bruger så bare serial koden fra den da den gamle computer ikke er i brug længere. Så det er lovligt
Avatar billede kjeldsted Novice
22. december 2011 - 22:26 #13
Det kunne godt have noget med dét at gøre. Ikke fordi jeg mistænkte at den var ulovlig ;)
Men de installations DVD'er der følger med er som regel beregnet til en computer af én producent, mht. drivers...
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
22. december 2011 - 23:45 #14
Hmm. Så jeg skal muligvis ud og have fat i en hel ny installations cd? :'(
Avatar billede kjeldsted Novice
26. december 2011 - 15:52 #15
Ja, det er jo et godt spørgsmål... Og det er jo ikke helt 100% sikkert at det er dér problemet ligger. Men det er dog det jeg ville tro det er problemet.
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:40 #16
Læg lige et svar sådan jeg kan få den lukket :)
Avatar billede kjeldsted Novice
17. oktober 2012 - 17:33 #17
Det kommer hér