Avatar billede keruberne Nybegynder
05. august 2001 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Støj med Cd-rom

Jeg tror der er noget galt med mit onboard lydkort, for når mit cd-rom drev begynder at arbejde så støjer kommer der fra højtalerne, og højtalerne fejler ikke noget. og støjen bliver højere og lavere efter hvor meget det laver, det er nemlig forbundet med det kabel bag i drevet direkte til lydkortet

Er det normalt at det skal opføre sig sådan
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 16:09 #1
NEJ !!
Løse forbindelser i computeren ??
Efterspænd (forsigtigt) alt !!
Avatar billede nomiz Nybegynder
05. august 2001 - 16:12 #2
jah, deet..
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 16:28 #3
Det lyder ikke som om at det er lydkortet der er noget galt med, men det kunne være CD-ROM drevet der er defekt, og så bruger man ikek så meget tid på det, da et nyt koster 400kr. incl. moms.

Det kan være at det er det audio kabel der forbinder CD-ROM drevet til Audio-Out på motherboardet. Prøv evt. at vende connectoren om.
Avatar billede keruberne Nybegynder
05. august 2001 - 16:32 #4
Nu er det at jeg også har prøvet det med min brænder og der sker det samme og brænderen er 3 måneder gammel så det er ikke cd drevet
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 16:35 #5
Well, har du prøvet at vende kablet, inde i maskinen?

Hvad med det jackstik, der går fra dine højtalere, til dit lydkort... er det intakt, og kommer lyden også, når jackstikket er pillet ud til højtalerne?
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 16:40 #6
Løs forbindelse,,,,,,opstod da du for 3 mdr. siden install. brænderen (du er ikke kommet til at knække/bøje noget i maskinene,,,,vel ?)..
Avatar billede keruberne Nybegynder
05. august 2001 - 17:04 #7
For 3 måneder siden havde jeg ikke dette bundkort det er kun 1 1/2 uge gammelt og jeg har ikke knækket nået inde i maskinen og alt er efter spændt, bund kortet er et Microstar K7t Turbo Raid
jeg har også testet med min anden maskines højtalere stadig det samme problem.

Så jeg mener stadig at jeg skal sende bundkortet tilbage
Avatar billede mdr Nybegynder
05. august 2001 - 17:12 #8
Jamen, så send det dog ind.