Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 18:13 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Se kildekode/downloade php fil

Der er en php fil på en hjemmeside jeg gerne vil se kildekoden på eller downloade. Problemet er bare at scriptet viderestiller til en anden side.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
20. december 2011 - 18:18 #1
Du siger kildekode, mener du koden til php eller bare html? Siden du er i php-gruppen, er det så et script, der skal indlæse det fra en fremmede server?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2011 - 18:20 #2
medmindre serveren er totalt misconfigureret kan du ikke se PHP kildekoden
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 18:20 #3
Du kan jo ikke downloade PHP filer!?!? Heldigvis da. Og hvis det er HTML'en du vil have kode til, så så viderstilling fra i browseren, åben siden og tryk vis kildekode.
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 18:22 #4
Php filen indeholder højest sandsynligt kun et script. Det er fordi jeg har fået en phising mail (af nogle amatører!) og så vil jeg lige finde phiserens mail.
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 18:24 #5
Men du vil jo aldrig kunne se selve PHP scriptet lige meget om der er én, fem, syv eller 5000 scripts. Medmindre, som Arne er inde på, server er så tåbeligt opsat at man netop kan downloade dem. Men det skal du nok ikke regne med.
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 18:25 #6
Man kan heller ikke include filen til min egen side? Vil kildekoden så ikke komme ind i min kildekode?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2011 - 18:26 #7
nej
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 18:26 #8
og hvis man kan downloade dem, så gør man det bare ved "Gem side"??
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 18:29 #9
Du kan godt glemme det... Og hvis du kunne ville jeg om fem minutter begynde at give dig brugernavne samt adgangskoder til Facebook...

Har du ikke kodet nok PHP selv, nok til at vide at man heldigvis ikke kan dette?
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2011 - 18:30 #10
<ole>

Hvad er du, du gerne vil - og hvad er det faktisk, der sker?

Du skriver, der viderestilles, men er det ved en HTTP-header eller JavaScript eller en meta?

Vil du se sidens HTML-kode eller dens PHP-kode? Det sidste kan du, som de andre skriver, ikke. Dens HTML-kode kan du derimod godt få fat i.

/mvh
</bole>
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 18:31 #11
Du skal huske at når du via. HTTP downloader en PHP fil eksekverer serveren først indholdet og smider derefter PHP outputtet ud. Så lige meget hvordan du så end drejer den kan det altså ikke lade sig gøre. De eneste to måder er vel nærmest at hacke sig ind på FTP'en, eller fysisk bryde ind til serveren og stjæle denne.
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 21:11 #12
øv, men kan selvfølgelig sagtens se grunden til at man ikke kan. smid nogle svar..
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 21:13 #13
Det er en form der submitter til et php script som jeg gerne vil have fat i og det hjælper heller ikke?
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 21:45 #14
Nej.. Lige meget hvad, så kan du ALDRIG få fat i det på HTTP. Og det er altså lige meget hvordan du end ser på det. Det er umuligt, ganske enkelt.
Avatar billede pstidsen Novice
20. december 2011 - 21:51 #15
svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2011 - 22:14 #16
svar
Avatar billede kjeldsted Novice
20. december 2011 - 22:16 #17
Svar
Avatar billede 1337zy Nybegynder
23. december 2011 - 21:39 #18
kjeldsted ... intet er umuligt ^^