Avatar billede maggie Nybegynder
19. december 2011 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk foto og lagring på PC

I forbindelse med mit arbejde skal jeg finde en løsning på et problem med forurening i baller, som kommer ud af en presse.

Derfor vil jeg prøve med en kameraløsning, hvor kameraet automatisk skal tage et billede af ballen ved at bliver trigget med en kommando over ethernet.

Det skal være i en høj opløsning, så man efterfølgede på PC'en kan lede efter forureningen. Ballen er ca. 1 meter x 1 meter

Nogen der har erfaring med noget lignende?
Avatar billede finb Ekspert
19. december 2011 - 13:31 #1
1.
Der findes digitalkameraer, der udløser, når en genstand bevæger sig ind i linsens skarphedsområde.

2.
Nikon F3 havde linser med en tilsvarende mekanisk løsning.

3.
Eller du kan sætte en mekanisk føler på pressen, der udløser kameraet, når noget passerer.

3.
Brug blitz, så al bevægelse fryses.

Mvh finb
Avatar billede maggie Nybegynder
19. december 2011 - 14:13 #2
Det skal ikke være et almindeligt håndholdt kamera - miljøet det skal sidde i er støvet. Altså et industrikamera som bliver trigget over nettet eller med en digital indgang. Når billedet bliver taget, står ballen stille, men kameraet skal kunne autofokusere.

/Maggie
Avatar billede kjeldsted Novice
19. december 2011 - 14:52 #3
Nu kender jeg ikke så meget til det, må jeg nok indrømme. Men er vi ovre i noget á la: http://tinyurl.com/d82qfnh
Avatar billede maggie Nybegynder
08. februar 2012 - 22:07 #4
Tak for indlægene, men har projektet blev ikke til noget alligevel.

Spørgsmål lukkes