Avatar billede rahzel Nybegynder
05. august 2001 - 15:37 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Keder mig!!

Når jeg har taget et screenshot, ligger jeg det ind i ms-paint, problemet er at de fylder omkring 5 mb. Hvordan laver man det om til jpeg-format, så det fylder mindre??
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 15:38 #1
hent en demo version af paint shop pro...
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 15:39 #2
og jeg kan anbefale at gemme som gif hvis det er muligt da det fylder en del mindre en jpg...
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. august 2001 - 15:39 #3
brug et grafik program der ikke er dårligt, ACDSee er rigtig godt og nemt program hvis du ikke skal lave andet end at konvetere til jpg
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 15:39 #4
det skulle have været et svar ;o)
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:39 #5
Næ-næ,,,en demo af PI6(Photo Impact 6),,den kopierer nemlig hjemmesiden direkte fra nettet, og kan derefter gemme det i,,,,,næsten alt !!!
www.ulead.com
Avatar billede dr.m Nybegynder
05. august 2001 - 15:40 #6
I can send you a demo of a program that can take screen dumps of parts of the window, not only the whole window, and save it as small .jpg and other formats

M
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. august 2001 - 15:40 #7
gif fylder ikke mindre en jpg, det kommer helt and på farver og hvor meget der er på billedet, jpg fylder klart mindre hvis der er mange detaljer
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 15:40 #8
du kunne også, hvis du keder dig RIGTIG meget, købe photoshop.. godtnok er det undulatus dyrt, men DER ER MAAAANGE TIMERS UNDERHOLDNING ;o)))
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 15:42 #9
nephilim: nej... gif fylder mindre da den, hvis man gør det rigtigt, kun indeholder de farver der er nødvendige....
men til screenshot af 3d spil er jpg nok bedst...
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. august 2001 - 15:45 #10
jepper som jeg skrev
Avatar billede prof2 Nybegynder
05. august 2001 - 15:46 #11
jokn> Gif kan kun indeholde 8 bit farver. Det er ikke altid godt hvis det er screenshot af skærm med 16,24 eller 32 bit.
Avatar billede evil_chief Nybegynder
05. august 2001 - 15:46 #12
man kunne også bare gemme det som *.jpg i mspaint?
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:50 #13
Hvordan gør man det, jeg siger bare print screen. og så ctrl+v inde i paint. Og så fylder det wolla meget!! Kender i en sjov måde at lave en mussemåtte på, og som virker godt??
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. august 2001 - 15:53 #14
tegn sjove ting på den med en tusch?
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:57 #15
Problemet er at jeg slet ikke har en mussemåtte, så er det lidt svært at tegne på den!
Avatar billede nephilim Nybegynder
05. august 2001 - 15:59 #16
tag på værtshus og stjæl en måtte til at rafle på, men ikke et værtshus med mange rockere, de tager det nogen gange ilde op.
Avatar billede evil_chief Nybegynder
05. august 2001 - 16:00 #17
file -> save as -> vælg *.jpg når du gemmer..
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 16:01 #18
jeg har en ide til musemåtten... køb en BILLIG en og lim noget vidt sof på og print så på sådan noget t-sjirt tryk papir og stryg det på måtten :o)
Avatar billede jokn Nybegynder
05. august 2001 - 16:02 #19
evil chief: det kan man ikke i alle versioner af paint... for eksempel ikke i min, selvom jeg har win me...
Avatar billede evil_chief Nybegynder
05. august 2001 - 16:18 #20
vel, kan man i win9x, NT4, Win2k, mener da også at kan jeg kan i ME ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2001 - 23:35 #21
Der er i ovenstående svar en del sluder og fejlagtige oplysninger om gif og jpg. Det er ikke størrelsen og farvedybten, der afgør hvilket format du skla vælge, derimod hvordan \"billedet\" ser ud.

Jpg komprimmere med en \"støj algoritme\", hvilket betyder at formatet ikke egner sig til store ensfarvede flader, som f.eks. et logo. JPG er godt til fotografier.

Gif komprimmere bl.a. med farvedybten, hvilket betyder at billed ilen kun medtager oplysninger om de farver der bruges i billeder, Jo flere farver so større fil. Gif kan have samme farvedybte som jpg.

altså, git til logoer og billeder med få farver.
JPG til fotos og logoer med mange farver eller meget store flydende farveovergange.

Køb photoshop og brug lidt tid på din grafik

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede micsmi Nybegynder
05. juni 2002 - 10:54 #22
Den endeste rigtig seriøse svarer i dette indlæg er bufferzone.

De andre der har svaret er ikke særlig seriøse synes jeg.

//Simonth
Avatar billede rahzel Nybegynder
22. juni 2002 - 14:48 #23
Gider ikke læse den igennem i får 2 point hver, det er sådan et gammelt spg jeg aldrig har fået lukket