Avatar billede Penelopee Nybegynder
15. december 2011 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk/Internet på Panasonic G30

Jeg har netop købt et Panasonic 46" G30 tv, og ønsker at tilslutte netværket. Der er to muligheder 1) Ethernetport, 2) køb af dongel. Jeg vil gerne benytte mulighed 1, men mit problem er, at min router står på en anden etage, hvorfor der ikke kan trækkes et kabel fra router til tv, som det er meningen.

Til gengæld står der en computer i samme rum som tv'et og computeren får sin internetforbindelse fra routeren som altså står på en anden etage.

Er det på nogen måde muligt at trække et kabel fra min computer til TV'et, således at TV'et får sin internetforbindelse fra min computer?

Eller er det muligt, at sætte et apparat (fx endnu en router, som sættes i netværk med den anden router...er dette overhovedet muligt...) imellem tv og computer, som kan få dette til at lykkes.

Mvh.
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
16. december 2011 - 08:29 #1
Hvordan får computeren internet. Trådløst eller med kable?
Avatar billede Penelopee Nybegynder
16. december 2011 - 12:43 #2
Det får den trådløst.
Avatar billede ClausGDP Nybegynder
16. december 2011 - 23:40 #3
Ok. 2 forslag.

1: Køb en router til. Sæt den i samme rum som dit tv. Der efter skal du sætte begge router op til at køre i bridge-mode. Det betyder at de 2 router snakker sammen over WIFI. Fordel; der skal ikke trækkes kable. Ulempe; Begge router skal kunne køre i bridge-mode, de fleste nyere router kan det.
Link; http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_mode

2: Brug el nettet, som kable. Køb en homeplug/Powerline, f.eks
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637986 De sættet i hver sin stik konktakt, og forbindes med router og tv'et. Med fordel kan det betale sig, at købe en switch og sætte mellem homeplug og tv'et.