Avatar billede jonpet Seniormester
14. december 2011 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tilgin router problemer

Hej jeg har et lidt mærkeligt problem. som er :

jeg har en  tilgin router, med 6 porte,

1 Port hedder Wan.

2 Port hedder Lan A.

3 Port hedder Lan B.

4 Port Hedder Lan C

5 Port Hedder Phone 1.

6 Port Hedder Phone 2.

jeg kører med Bredbånd og har en lille stikdåse på væggen.

Ledningen fra væggen sætter jeg i Wan. og fra router Lan A. til computeren. og det virker helt fint.

Nu har jeg så fået en pc mere som jeg også vil have på nettet

og satte så stikket i router port Lan B.

Men det vil bare ikke virke.

Prøvede så at flytte stikket fra min første Computer som sedder i router Port Lan A. til Lan B.

og min anden Computer kom jeg så i Port Lan A.

Så kom Computer 2 på nettet, men Computer 1, vil ikke på og når jeg prøver at gå ind på en side står der.

internet kan ikke vise siden : prøv at diagnose af forbindelseproblemer.

jeg prøvede så at køre en diagnose, men det hjalp ikke.

Håber at der er en der kan hjælpe...

                      Mvh.

                      Brian
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. december 2011 - 17:38 #1
Prøv at undgå at bruge WAN porten og i stedet koblet alt udstyret til A+B+C - hvad sker der så?
Avatar billede jonpet Seniormester
14. december 2011 - 20:09 #2
Hej Andyboy

Mener du at den ledning fra stikket på væggen, skal den
ind i Lan A ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. december 2011 - 20:25 #3
Er det en router der ser omtrent sådan ud?
http://www.oestjysk-energi.dk/file/595/pdf
Avatar billede jonpet Seniormester
14. december 2011 - 20:31 #4
jeg prøvede lige at sætte stikket fra væggen ind i Lan A, på Routeren. og stikket fra Pc 1, ind i Lan B.

men så skriver den : begranset eller ingen forbindelse og jeg for en Gul 3 kant vede ved uret ?

Det er som om de andre porte på Routeren ikke virker eller er slået fra. for det virker jo hvis jeg sætter stikker fra væggen ind i Wan porten på routeren, og fra Pc 1, ind i Lan A. ( Router)

Men skifter jeg til anden port i Routeren, så virker det ikke?
Avatar billede jonpet Seniormester
14. december 2011 - 20:40 #5
Hej poko1.

Nej min Router ser sådan ud. http://intelconnect.pl/templates/img/vood/vood1.jpg

tilgin Router Model nr: vood 342.
Avatar billede saunte Nybegynder
15. december 2011 - 23:22 #6
hej jonpet

jeg mener at du skal have en router eller ewitch ind over...
dvs. jeg har på et tidspunkt stået med samme problem for en kunde, som havde samme system.
jeg ringede til udbyderen, og mener de sagde at det kun var A porten der var en faktisk internet/lan udgang.

så mit forslag er at du gør følgende:
1. sætter stikket fra væggen og over i wan
2. tager et net kabel fra port A og over i en router eller switch
3. sætter dine pc'ers netkabler i routeren eller switchen

håber du kunne bruge svaret til noget

vh
saunte
Avatar billede jonpet Seniormester
17. december 2011 - 00:02 #7
Hej saunte.

Jeg gjorde som du skrev og så virkede det bare :)

så mange tak for hjælpen,,

God Jul og godt Nytår...
Avatar billede saunte Nybegynder
17. december 2011 - 14:52 #8
Så lidt du...

og også god jul og godt nytår til dig