Avatar billede hans01 Nybegynder
14. december 2011 - 10:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

SEO og rammer

Jeg er blevet bedt om at kigge på en side som er opbygget i rammer, som jeg ingen erfaring har med, kan man SEO sådan en side overhoved?

Google har kun indexeret en side og ingen billeder på hele deres kæmpe side
Avatar billede timpet Novice
14. december 2011 - 12:32 #1
frames og SEO er på ingen måder optimalt sammen, det optimale er at få fjernet frames. Jeg går udfra at du med rammer mener frames :)
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2011 - 13:57 #2
Som udgangspunkt kan søgemaskinerne godt læse sider med rammer - men resultatet bliver sjældent godt og samtidig, medmindre man programmerer sig ud af det, finder brugerne sjældent frem til den rigtige side opsat i frames når de kommer fra søgemaskinerne. Derfor skal frames endelig undgås.

Frames bør dog ikke være grunden til at sider ikke er indekseret - dette skyldes oftes fx dårlig kode eller at menuen er påbygget med javascript. For at komme det nærmere kræves nok et link - men et komplet ombygning af sitet vil bestemt være på sin plads, det er nok 10 år siden at det kunne forsvares at benyttes frames.
Avatar billede hans01 Nybegynder
14. december 2011 - 15:08 #3
tak for svarene, når jeg spørger er det fordi de(ejerne af siden)  for ikke så længe siden fik lavet denne side, så der skal nok temmeligt gode argumenter til for at få dem til at nykonstuere siden. Så jeg ville lige høre om der var nogen tips til at siden lidt bedre ranket. PS. Keyser deres hoved menu er lavet i flash.

Jeg vil gerne fordele points, kan du ikke smide et svar Keyser
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2011 - 15:22 #4
Flash er, medmindre man har lidt styr på det, lige så slemt som javascript og så kan man ikke forvente indeksering - men er siden rimelig ny kan det alene også sagtens forklare hvorfor siden ikke er bedre indekseret for den salgs ting kan let tage tid. En ting er at lave en side og vedligeholde den - en anden ting er at tage hånd om synligheden fx i form at links.

Det kan dog undre hvorfor der er valgt både flash og frames til en ny side.
Avatar billede hans01 Nybegynder
14. december 2011 - 15:48 #5
jeg det undrede også mig, det var et tilsyneladende fint kbh studio der har lavet siden for en små 2 - 3 på siden, så helt ny er den nu ikke, kostede i omegnen af 100kg. men mange tak for svarene.
Avatar billede mikaelch Novice
25. december 2011 - 18:01 #6
hvorfor ikke lave en blog wordpres og blogger løs på den og lave noget på siden google kan læse, husk links fra siden til denne blog denne blog dog nok til at ligge højere ind resten af din siden , derved kan du regne bloggen vil være den første mange mennesker ser , vis du laver en blog på siden

ekstra tips her http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252

yahoo site seach virker ikke mere denne her kan du desuden bruge til at tjekke hvor konkurrenter hvor de får links fra
http://www.opensiteexplorer.org
Avatar billede hans01 Nybegynder
26. december 2011 - 07:26 #7
Tusind tak Mikaelch. Det er en god ide..