Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 13:30 Der er 20 kommentarer

Er mine billeder tabt?

Hej alle sammen, er ny herinde og håber at i tager godt imod mig ;D
Jeg sidder i vanskelig situation, da jeg har en del billeder som er taget på min iphone og mit videokamera hvor billeder ikke kan ses længere.
Det er sådan at jeg har overført alle billeder på min pc, hvor jeg engang havde et program som kunne gemme disse mapper som skjulte mapper med koder. Kan ikke huske programmets navn, mange måneder siden. Jeg fik afinstalleret programmet igen, da der ikke var behov for det igen, men efter det har jeg ikke kunnet se mine billeder, selv efter systemgendannelse. Har også prøvet at overføre billeder fra min pc til anden pc med win7. Min har win7 ultimate. Ved ikke om det har nogen betydning.
Jeg kan simpelthen ikke åbne billeder, da jeg får beskeden "Windows Fotofremviser kan ikke åbne dette billeder, fordi Fotofremviser enten ikke understøtter dette filformat, eller fordi du ikke har de sneneste opdateringer til Fotofremviser".
Jeg har prøvet med flere programmet at åbne billederne og videoerne. Det skal siges at det er .jpg filer og .mov filer på video delen.
Er simpelthen på en blind vej og kan ikke komme videre, nogen der måske kunne give en ide/hint til en løsning?
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 13:54 #1
Prøv at søge på hele computeren på denne måde:

I "Search" eller "Søg" -feltet i nederste, venstre hjørne på skærmen skriver du: *.jpg for billedernes vedkommende og *.mov for videoerne.

Andre søgemuligheder finder du her:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Tips-for-finding-files
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 14:47 #2
Og så ser jeg, at jeg måske har misforstået dig lidt, da du tilsyneladende godt kan finde billederne.

Prøv alligevel at søge, som jeg har foreslået, for de filer, du forsøger at åbne, er måske kun genveje til originalbillederne.

Prøv også at installere programmet Mediainfo fra siden herunder. Højreklik så et af billederne og en af videoerne, og i højrekliksmenuen skulle du så kunne undersøge filerne med Mediainfo. Skriv, hvad den siger om filerne.

http://mediainfo.sourceforge.net/da
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 15:30 #3
Jeg har billederne på mit C-drev, og har dem i en mappe under billeder.

Har original billeder i en mappe under billeder. Jeg må desværre meddele at det mediainfo ikke har hjulpet, da den ikke kommer frem med brugbar info. :(
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 15:34 #4
Jeg har læst mig frem til problemet på nettet, hvad jeg mener nogenlunde lyder til at være korrekt.

De beskriver at problemet muligvis skyldes det program som jeg havde installeret for længe siden, hvor jeg ønskede at gøre mapperne usynlige for andre brugere på min pc. Hvor der skulle en kode til at se mappen og billederne.
Men da jeg ikke synes det var sjovt længere, fjernet jeg kode og usynligheden af mapperne og derefter afinstallerede programmet. Men efter det kunne jeg ikke se billederne længere, og fik lavet systemgendannelse, desværre var det heller ikke en løsning.
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
12. december 2011 - 15:45 #5
Har du prøvet den simple løsning med bare at geninstallere programmet for at se om det kan se billederne.
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 15:57 #6
Er det billederne eller mapperne, de ligger i, der er låst?

Måske kan et "password finder"-program hjælpe dig:

http://www.findpassword.com/
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:04 #7
Nej, de har været låst. Fik låsen fjernet, og efter det fik jeg afinstalleret programmet.
Så filerne kan godt åbnes, det er kun .jpg og .mov filer, ikke selve mappen.
Når jeg prøver at åbne en fil eller video, kommer der dette frem på fotofremviser:
"Windows Fotofremviser kan ikke åbne dette billeder, fordi Fotofremviser enten ikke understøtter dette filformat, eller fordi du ikke har de sneneste opdateringer til Fotofremviser".
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 16:17 #8
Du skriver, at "....det mediainfo ikke har hjulpet, da den ikke kommer frem med brugbar info"

Måske den info kunne være brugbar for os andre. Du kan gemme alle oplysninger om en fil som en .txt-fil og poste den her :-)
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:46 #9
Hvordan får jeg lige gemt alle oplysninger over til .txt fil, den vil kun eksportere .csv fil
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:48 #10
Generelt
Antal                            : 278
Antal sådanne strømme            : 1
Strømart                        : General
Strømart                        : Generelt
Strømidentifikator              : 0
Inform                          : Fulde navn                      : C:\Users\Deniz\Pictures\2011-03-27 VideoCam 27-03-2011\VideoCam 27-03-2011 001.MTS
Filstørrelse                    : 87,0 MiB

Fulde navn                      : C:\Users\Deniz\Pictures\2011-03-27 VideoCam 27-03-2011\VideoCam 27-03-2011 001.MTS
Mappenavn                        : C:\Users\Deniz\Pictures\2011-03-27 VideoCam 27-03-2011
Filnavn                          : VideoCam 27-03-2011 001
Filendelse                      : mts
Filstørrelse                    : 91227136
Filstørrelse                    : 87,0 MiB
Filstørrelse                    : 87 MiB
Filstørrelse                    : 87,0 MiB
Filstørrelse                    : 87,00 MiB
Strømstørrelse                  : 91227136
Strømstørrelse                  : 87,0 MiB (100%)
Strømstørrelse                  : 87 MiB
Strømstørrelse                  : 87,0 MiB
Strømstørrelse                  : 87,00 MiB
Strømstørrelse                  : 87,0 MiB (100%)
Denne strøms størrelsesforhold  : 1.00000
Oprettelsesdato                  : UTC 2010-07-29 12:00:46.000
Oprettelsesdato (lokalt)        : 2010-07-29 13:00:46.000
Senest modificeret              : UTC 2010-07-29 12:00:46.000
Senest modificeret (lokalt)      : 2010-07-29 13:00:46.000
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:48 #11
Håber det kan hjælpe dig :D
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:53 #12
Her oplysninger fra mediainfo, til en billedfil.
Generelt
Antal                            : 278
Antal sådanne strømme            : 1
Strømart                        : General
Strømart                        : Generelt
Strømidentifikator              : 0
Fulde navn                      : C:\Users\Deniz\Pictures\2011-03-27 VideoCam 27-03-2011\VideoCam 27-03-2011 004.JPG
Mappenavn                        : C:\Users\Deniz\Pictures\2011-03-27 VideoCam 27-03-2011
Filnavn                          : VideoCam 27-03-2011 004
Filendelse                      : jpg
Filstørrelse                    : 654336
Filstørrelse                    : 639 KiB
Filstørrelse                    : 639,0 KiB
Strømstørrelse                  : 654336
Strømstørrelse                  : 639 KiB (100%)
Strømstørrelse                  : 639 KiB
Strømstørrelse                  : 639,0 KiB
Strømstørrelse                  : 639 KiB (100%)
Denne strøms størrelsesforhold  : 1.00000
Oprettelsesdato                  : UTC 2010-07-29 14:01:20.000
Oprettelsesdato (lokalt)        : 2010-07-29 15:01:20.000
Senest modificeret              : UTC 2010-07-29 14:01:20.000
Senest modificeret (lokalt)      : 2010-07-29 15:01:20.000
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
12. december 2011 - 16:56 #13
Milter, jeg tror måske, at hvis jeg fik installeret det program jeg brugte og prøvede at dekryptere billederne, ville det måske virke eller hvad mener du?.

Kan bare ikke huske hvad programmet hed, til at kryptere filer. Det gør det meget sværere. Kan man på nogen måde, finde ud af det ? måske i reg.databaseb
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 17:13 #14
Videoerne er af typen .mts. Prøv at installere VLC-player fra linket herunder og se, om den kan afspille dem:

http://www.videolan.org/vlc/

Ellers prøv med Quicktime:

http://www.apple.com/dk/quicktime/download/

Billederne burde kunne læses af en hvilken som helst billedfremviser, så det undrer mig, at Windows ikke kan klare det. Hvad får du af muligheder, når du højreklikker en billedfil > Åben med > ?
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 17:15 #15
#13.

Hvis billederne er blevet krypteret af dit tidligere program, så kan den eneste mulighed være at prøve at huske navnet på det.
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2011 - 17:22 #16
Her er  et skud:

Prøv at kopiere et par af billederne til en mappe på skriveborder og se, om du kan åbne dem fra den nye mappe.
Avatar billede cartel2309 Nybegynder
13. december 2011 - 12:29 #17
Når jeg prøver at åbn med, får jeg mulighederne, picasa, pictureviewer, paint, windows fotofremviser, windows live movie maker, windows live photo gallery, windows media center.

Jeg har også vlc player og quicktime, det virker heller ikke med de 2 programmer, tror jeg bliver nød at installere det program igen for at dekryptere filerne. Men er der en måde, hvor man se på sin pc, hvilke programmer man tidligere har installeret men som er slettet?
Avatar billede milter Ekspert
13. december 2011 - 12:58 #18
#17.

Hvis du er heldig, findes der måske rester af det afinstallerede program i registreringsdatabasen. Prøv at kigge på disse to strenge i den:

HKEY_Current_User\Software

HKEY_Local_Machine\Software

MEN PAS PÅ! Enhver forkert ændring i registreringsdatabasen kan tage livet af din computer eller handicappe den, så sørg for at tage en kopi af den, før du gør noget andet. En vejledning til brugen af den finder du her:

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/navigere_rundt_i_regedit.htm

Som sagt, hvis du er heldig, vil du måske kunne genkende navnet på programmet, hvis du finder rester af det her.
Avatar billede mureren76 Praktikant
23. marts 2024 - 10:58 #19
Umiddelbart virker det mest ligetil at finde programmet, du brugte dengang. Måske er det et af følgende:

Steganos.
LockMyFolder.
Hide Folders.

Mvh, Jens.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. marts 2024 - 11:01 #20
Det er en tråd fra 2011 der er bragt liv i. det er nok løst eller opgivet.