Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

5 og 10 år gamle USB kabler (1.0, 2.0, 3.0)

jeg har nogle USB kabler liggende, nogle har jeg fået sammen med printer og andet tilbehør, og nogle er både 5 og 10 år gamle
--hvordan fungerer de sammen med pc, der har henholdsvis USB 2.0 og 3.0  -og hvis ikke , hvordan finder jeg så ud af at de er for "gamle" ?
-ved at forbinde USB 2.0 cam med 2.0 PC ?
Avatar billede lad Nybegynder
12. december 2011 - 12:08 #1
USB er bagudkompatibelt. Jeg vil påstå du ikke oplever nogle problemer med kablerne. Selve kablerne har ikke så meget at sige. Et USB1 og USB2 kabel er identisk, så det har kun noget at gøre med hvad du sætter kablet i.

Derudover det kun vigtigt om det er USB1 eller 2 hvis du laver noget der kræver meget dataoverførsel (f.eks. videoredigering eller filoverførsel).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2011 - 13:37 #2
Du kan sagtens opleve problemer.

Kabelkvaliteten dengang var ikke helt på højde med standarden i dag - specielt skærmen er blevet kraftigt forbedret.

Mange kabler leveret med printere o.lign. var (og er) af en yderst ringe kvalitet, der over årene byder på dårlige, og oven ikøbet afbrudte forbindelser.

MEN! - du kan også sagtens ligge inde med et kabel, der er lavet rigtig godt. Dette vil sagtens, uden problemer, kunne bruges i dag.

Der skal derfor ikke kigges i gamle/ny kabler, men i dårlige/gode. Der er desværre ingen gylden rettelinje, men jeg ville nok kigge på tykkelsen af kablet, og så kassere alle de tynde, og gemme de tykke.

Ellers er det blot at bruge dem i praksis, og se om enheden fejler ved brug.
Avatar billede Novice-1 Forsker
12. december 2011 - 14:44 #3
Hej  det var  nok oles svar der var mest nyttigt for mig, så vis du lige smider et "svar"  så jeg kan få lukket.
--men også taktil lad
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2011 - 21:08 #4
Hermed svar...