Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
11. december 2011 - 17:24 Der er 10 kommentarer

Windows Update fejler

Hej.

Jeg kører Windows 7 og har et problem med Windows Update.

Jeg har læst tidligere tråd, hvor der anbefales at hente FixIt. Dette har jeg selvfølgelig gjort og kørt programmet samt rettet fejl, den har fundet.

Problemet blev ikke afhjulpet.

Der er 10 opdateringer, som Windows er klar til at installere. Jeg har installeret dem +20 gange. Både før og efter kørsel af FixIt.

Problemet har været til stede i et par uger. Det resulterer i, at hver gang jeg slukker computeren kører den i en halv times tid med installering af de mellem 6 og 10 opdateringer hver gang.. Næste morgen når jeg tænder maskinen står der, at Windows Update mislykkedes og alle opdateringerne står klar til at blive installeret igen.

Nogle gange starter computeren op med reparationstilstand, hvor den gendanner computeren til et tidligere punkt. En enkelt gang har opstarten resulteret i en blueScreen. Og de fleste gange er det alm. opstart med den enkelte ændring, at den konfigurerer et eller ndet inden opstart (en fortsættelse af, hvor den slap ved lukningen dagen forinden?).

Det samme billede tegner sig selvfølgelig, hvis jeg genstarter i løbet af dagen.

Nogle råd?
11. december 2011 - 17:39 #1
Hvis du kan så FRAVÆLG ALLE de 10 opdateringer.

Ta' dem så én af gangen, men en genstart imellem hver...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2011 - 18:17 #2
Kan der ikke være en valgfri opdatering, som man skal tage for at den vil installere de næste. Mener jeg på et tidspunkt var ude for noget i den stil med min xp maskine.
Er i øvrigt enig med karise at det også kan være at maskine skal genstartes på et tidspunkt mellem opdateringerne.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
12. december 2011 - 20:28 #3
Hejsa igen.

Jeg har nu installeret alle mulige opdateringer - såvel frivillige som vigtige - og har kun en tilbage. Og det er den der fejler (jeg får samme fejlmeddelelse / gennemløb hver gang).

Den installerer ved nedlukning af Windows. Ved opstart konfigurerer den, inden den fejler (Vi er stadig kun ved at åbne Windows). Hvor den fejler skriver den, at der er sket en fejl i konfigurationen af service packen og den gendanner ændringerne.

Næste gang jeg starter computeren kan jeg starte forfra på processen og isntallere opdateringen igen for at fejle.

Jeg kører som nævnt Windows 7, har opdateret alt på nær Windows Service Pack 1 til x64 baserede styresystemer. FixIt er også kørt.
12. december 2011 - 22:26 #4
Hvorfor har du da ikke SP1 instaleret ?

Husk M$ ServicePack1 til WIN7 -> http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
12. december 2011 - 22:32 #5
Jamen jeg vil meget gerne have den installeret. Det er hele problemet og trådens emne  :)

Det er den "update" der fejler hver gang jeg forsøger at installere den og som derfor forårsager, at min computer går i recovery ved hver start fordi den skriver, at service pack 1 ikke blev konfigueret korrekt.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
14. december 2011 - 17:55 #6
Nogen bud på, hvad der kan gøres, når Wind7 SP1 ikke kan installeres korrekt?

@karise_larry: Du henviser til service pack 1 på microsofts hjemmeside. måske kan man installere den den vej igennem i stedet for gennem windows update. Men skal jeg downloade alle filerne på den side, som du har linket til eller er der en bestemt til windows 7 x64 dk
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
17. december 2011 - 08:55 #7
stadig ingen, der har kendskab til problemet fra Microsoft?

Jeg har i et par uger nu kørt med, at den installerer Service Pack 1 til Win 7 hver gang jeg slukker min computer (Automatisk opdateirng), og når jeg starter computeren næste gang laver den en konfiguration og melder fejl -> genstarter -> går ind i REcovery og gendanner fra forrige session igen.

Dette gør også, at jeg ikke kan installere nye programmer osv. , da de er fjernet/nulstillet dagen efter igen
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
17. december 2011 - 08:55 #8
Og jeg har selvfølgelig brugt fix it center og installeret opdateringerne en af gangen. Det er service pack 1 jeg altid mangler til sidst, som giver fejlen.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2011 - 09:31 #9
Får du en fejlkode til dit problem?
17. december 2011 - 09:33 #10
Nævnte

7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD.iso

skal du Downloade og BRÆNDE på en DVD som et IMAGE !!!

Install så DERFRA ...