Avatar billede Casper_W Nybegynder
10. december 2011 - 16:45 Der er 4 kommentarer

Mediecenter - mangler lige det sidste..

Hej!

Jeg har købt en HP DC7600 SFF som jeg skal bruge som mediecenter. Jeg har opgraderet den en smule, men oplever stadigvæk problemer når jeg streamer NFL i HD-kvalitet. Jeg har svært ved i længere tid ad gangen, at få kvaliteten op på mere end 5/6 streger og ofte lavere.

Her kommer specs på pc'en:

Intel celeron 3,06 GHz
1 GB ram
160 GB HDD
Prodigy HD2 lydkort
Asus Geforce GT 520 1GB grafikkort
LAN-forbindelse ved kabel til router (hastighed målt til 3 mbit

Hvor skal jeg sætte ind henne for at få optimalt billede?

Det skal lige siges, at computeren bruges KUN til streaming af NFL, streaming af film og musik. IKKE gaming.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 16:55 #1
Mit bud er mere ram, da du kun har 1 gb.
Er det Xp du kører?
Hvor meget plads er der på c drevet?
Sætter du din browser til at slette alt når den lukkes ned?
Avatar billede Casper_W Nybegynder
10. december 2011 - 17:05 #2
Det er XP, ja.
Der 139 GB fri diskplads.
Nej har ikke ændret browserindstillingerne
Det med ram noterer jeg mig :) Hvor meget bør jeg smide ekstra i?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2011 - 17:09 #3
Ligeså meget som du har i i forvejen. Men det skal du lige undersøge om dit bundkort understøtter.
En anden flaskehals kan være at dit net ikke helt er hurtigt nok.
Jeg kørete for et stykke tid siden med en 5 mbit forbindelse, og jeg havde lidt problemer med den hakkede. Er 3 mbit det hurtigste du kan fremtrylle af hastighed?
Avatar billede Casper_W Nybegynder
10. december 2011 - 17:17 #4
Mange tak for svaret!

Njah, sommetider kommer den op på 5 mbit, det afhænger lidt af humøret :)