Avatar billede tdj54 Nybegynder
09. december 2011 - 17:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adobe Flash Player 11 ActiveX, hvordan brugbart hos mig?

Jeg har installeret programmet, dvs. ved start, alle programmer findes det ikke. Hvis jeg ser i kontrolpanelet, tilføj/fjern programmer, står det øverst.
Jeg har også IObit\Advanced SystemCare 5 installeret, bruger det ofte.
Under alle programmer finder jeg Uninstall Programs, klik på den og jeg ser IObit Uninstaller v.2.0 - på øverste linje finder jeg Adobe Flash Player placeret, hvordan får jeg programmet aktiveret, for mig at se er der kun mulighed for at afinstallere skidtet, det er jo ikke lige det der er brug for? Er der en derude der har svaret, og måske tænker "sikke en tåbe" at han ikke ved det? PFT tdj54
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 17:42 #1
du skal se i din browser. I fx Firefox er det klik på 'firefox' vælg tilføjelser, fanebladet plugins - der er den under navnet 'shockwave flash'
Avatar billede tdj54 Nybegynder
09. december 2011 - 18:00 #2
Ja undskyld det manglede jo bare - har XPpro og IE som browser
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2011 - 19:16 #3
ok - i min xp/ie ligger det i funktioner/administrer tilføjelsesprogrammer
Gruppen værktøjslinjer og udvidelser + lidt ned vælg 'alle tilføjelsesprogrammer'
så burde du kunne finde adobe systems incorporated, og under den Shockwave Flash Object - og den skal jo gerne være aktiveret.
Avatar billede tdj54 Nybegynder
10. december 2011 - 12:05 #4
Det er forsøgt nu, efter total fjernelse og geninstallering ligger den fortsat ikke under alle programmer, men den bliver opsnappet af uninstall programs under IObit Uninstaller v.2.0, så når jeg går på dr.dk for netradio, virker flashen ikke, hvad gør jeg forkert eller har overset?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2011 - 12:16 #5
den vil ikke komme til at ligge i 'alle programmer' da det ikke er et program, men en udvidelse til din browser.
Kan du se den i IE som beskrevet i #3, og er den aktiveret.

Derudover, så er det næppe flash, du skal bruge til netradio. Har du tilladt javascript?
Avatar billede tdj54 Nybegynder
10. december 2011 - 18:57 #6
Ja nu blev jeg sur på det og fjernede det helt. nu kan jeg ikke downloade programmet fra Adobe, under handlingen får beskeden "overførslen fik timeout", hvad betyder det på letfatteligt jævnt bondedansk.?

I funktioner, internetinstillinger, sikkerhed, websteder du har tillid til, brugerdefineret niveau, java tilladelser, høj sikkerhed - så java burde være tilladt
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2011 - 19:36 #7
prøv at køre en anden browser (fx chrome) - bare for at se, om ie ikke har lukket af for noget.
https://www.google.com/chrome?hl=da
Avatar billede tdj54 Nybegynder
10. december 2011 - 20:41 #8
ja, nu kan jeg høre dr.dk netradio, men kun via direkte links ikke via Flash Players platform som dr selv foreskriver, så et eller andet er ikke optimalt. Har altid haft Flash Player på pc tidligere, netop af hensyn til dr.dk, netradio og det har ikke strejket før nu
tdj54
Avatar billede tdj54 Nybegynder
15. december 2011 - 22:49 #9
claes57, send et svar for browser tippet om Chrome - her virker det altså DRs netradio - men det har ikke løst spørgsmålet hvorfor det ikke funger på IE, det ser ud til at Shockwave Flash object er aktiv med version 11.1.102.55, men ved markering af Hør netradio på DRs side fastfryser næste åbne vindue, hvorfor vides stadig ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2011 - 08:23 #10
ok