Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
08. december 2011 - 19:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel 2010 Søjle skifter automatisk farve

Jeg har mit budget med diverse udgifter f.eks. Hobby, EL osv.
Dertil har jeg oprettet et 2D søjlediagram. Søljen for min Hobby har fået en GRØN farve.

Lad os antage at min Hobby udgiftspost stiger over det forventede forbrug pr måned

Kan man så gøre sådan at når ens forventede forbrug stiger uventet at søljen for f.eks. maj måned skifter til en rød farve i stedet for den grønne farve som jeg har valgt.
Avatar billede Torben_R Nybegynder
09. december 2011 - 20:47 #1
Ja du kan benytte betinget formattering
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 10:08 #2
Du kan lave noget med HVIS-formler sådan, at data hentes fra for eksempel kolonne B, hvis betingelsen for "GRØN farve" er opfyldt, mens data hentes fra kolonne C hvis betingelsen ikke er opfyldt.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
08. januar 2012 - 13:16 #3
Beklager at jeg først svarer nu, men jeg har haft rigtig, rigtig travlt. De forslag er gode, men hvordan ville det se ud med HVIS formlerne?
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
01. februar 2012 - 20:04 #4
Lige i dette tilfælde føler jeg ikke at jeg har fået et udbytte der kan give point. Jeg trækker derfor pointene for dette spørgsmål tilbage.