Avatar billede LNC Nybegynder
06. december 2011 - 20:08 Der er 1 kommentar

Macbook air 64GB go Time Capsule

Hej

Jeg har for nyligt købt en fantastisk lille 11" macbook air.
Ifølge den glatte sælger i engiganten kunne den sagtens erstatte min gamle pc og det blev ikke noget problem for mig, at den kun var på 64 GB.

Selvom jeg er max glad for den, så har 64 GB nu stadig vist sig at være or småt, da jeg godt kan lide at smide mine dvd'er ind på computeren.

Så nu er mit spørgsmål, om det kunne give mening at købe en time capsule?

Jeg forstår at den kan bruges som ekstern harddisk, hvilket jeg desperat har brug for.
Men kan den samtidig fungere sådan, så jeg faktisk kan se film og streame musik på min mac, ipad, iphone via den UDEN musikken behøver optage plads på min mac?

Men alt i alt er jeg meget glad for min nye computer - hvis bare jeg fik lidt mere plads :-)
Avatar billede thill Nybegynder
06. december 2011 - 21:10 #1
Din Time Capsule er som du selv er inde på 'blot' en harddisk.
Men det kan godt lade sig gøre selv om det er lidt kringlet, så den nemmeste løsning vil nok være, at købe en NAS med DLNA.

Det kunne evt være...:
1TB udgave: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=LinkStation&sp=all&pid=487356
2Tb udgave: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=LinkStation&sp=all&pid=604703

Men hvis du ønsker at benytte TC, skal du have et itunes bibliotek på den som du så deler via din Mac. Du er altså tvunget til, at have din Mac tændt når du har andre iDevices der skal streame fra din samling.