Avatar billede Grillmesteren Nybegynder
05. december 2011 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visning af video på ekstern skærm

Hej jeg har et media center med Windows media center som styrre program, hvilket jeg har invisteret i en lille touch skærm til, men når jeg vil se en video, vises billedet i begge skærme. jeg har brug for hjælp til at få touch skærmen til at, sende billedet op til mit tv og altså ikke vise det begge steder. er der nogen som ved om man kan få et plug-in til windows media center eller om man kan ændre visningen på anden måde.
Bonus info:
operativ system Win7
udgange på bundkort = VGA, super video, DVI
Med venlig hilsen Martin
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2011 - 01:09 #1
Hej hvis du går i kontrolpanel - skærm - skift skærmindstillinger .

Så skulle du kunne vælge den eksterne skærm her . Der er et dropdown ved skærm .
Avatar billede Grillmesteren Nybegynder
06. december 2011 - 17:56 #2
Hej Det var ikke lige dette svar jeg ønskede, problemet er i Windows media center, når man trykker på min touch skærm vises ekspl. film på touch skærmen, hvor jeg gerne ville have filmen "smidt" op på mit tv istedet, jeg kan godt klone skærmene, men så spiller filmen på begge skærme, og hvis jeg fysisk slukker touch skærmen bliver tvet automatisk lavet til den primær skærm. Så hvordan får jeg filmen vist på mit og ikke på min touch skærm ?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2011 - 18:13 #3
Ok hvilket svar ønskede du ?

Prøv at se om der ikke er nogle genvejstaster der kan skifte skærm som på en bærbar .
Avatar billede Grillmesteren Nybegynder
06. december 2011 - 22:06 #4
Jeg har kun en touch skærm sat til, og meningen var egentlig at når man trykkede på filmen man ville se, at den så automatisk afspillede alle film på mit tv, og kun på mit tv og ikke på touch skærmen, jeg har set det på de media centre man kan få med indbygget touch skærm, at det kunne lade sig gøre. men har kun set det på youtube, men man vil jo mene at det kan lade sig gøre ved en enkelt opsætning :-)
Avatar billede Grillmesteren Nybegynder
14. december 2011 - 11:08 #5
Hej igen nu har jeg prøvet at taste mange forskellige kombinationer på tasteturet, og ingen kunne få videoen til at flytte sig fra touch skærmen op på tv´et. Jeg tror desværre ikke der er nogen anden løsning end at sætte musen til media centeret og så trække videoen over på tv'et. du skal have tak for dine forslag.
Mvh. Martin.
Avatar billede foodear Praktikant
14. december 2011 - 11:39 #6
Inde i Mediacenter softwaren er der mulighed for at konfigurere flere skærme ....

opgaver > instillinger > TV > Konfigurer tv eller skærm > kør guiden og vælg dit tv som primær skærm, så burde det virke ..