Avatar billede idaravn Nybegynder
02. december 2011 - 22:59 Der er 4 kommentarer

Mac OS X 10.4.11

Jeg oplever ofte problemer når jeg er på visse sider på nettet at mit styresystem ikke er opdateret i forhold til nyere mac styresystemer. Hvilket betyder konkret at jeg ikke kan se  indholdet og at den fortæller mig at dette system ikke er kompatibelt med det system den kører med.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 10:47 #1
så opgrader  eller opdater  den :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
05. december 2011 - 01:14 #2
Ja, det er ikke let i disse dage med de gamle OS X versioner. Det bedste forslag jeg kan komme på er nok at opgradere til Leopard. Snow Leopard vil nok ikke være den bedste løsning på en maskine med den alder, og Lion er helt udelukket. Men prøv da at skaffe en Leopard upgrade.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2011 - 13:34 #3
http://regmedia.co.uk/2011/06/23/mac_os_x_update.jpg

Apples Snow Leopard opdateringen sætter scenen for Lion
Den installeres, før installationen

Ved Rik Myslewski i San Francisco • Få mere fra denne forfatter

Posted in Operating Systems, 23 jun 2011 23:34 GMT

Gratis whitepaper - Kings College London, bruger IBM System Networking RackSwitch til HPC

Hvis du planlægger at installere Mac OS X Lion på din Mac, når den nye styresystem bliver tilgængelig i næste måned, skal du først ønsker at installere den nyeste Mac OS X Snow Leopard opdatering, 10.6.8, som blev udgivet torsdag.

Efter alt, vil Lion blive distribueret online via Mac App Store, og Snow Leopard opdateringen 10.6.8 tilføjer "Forbedringer til Mac App Store for at få din Mac klar til at opgradere til Mac OS X Lion", ifølge Apples supportwebsted.

Vil du Lion? Feed Mac OS X 10.6.8 til Snow Leopard first

Ud over de leonine tweaks til Mac App Store, omfatter 10.6.8 IPv6 og forbedret VPN support, identifikation og fjernelse af "kendte varianter" af MacDefender malware, Kerberos-godkendelse til web-proxy-server, yderligere Camera Raw profiler, og flere .

Og så er der vores favorit især: "Korrigerer tidszonen data i iCal til Lissabon-Portugal." Ah, bugs - der er altid Somethin ', hva'?

Apple har også frigivet Security Update 2011-004, men som er traditionel med Cupertinian sikkerhedsopdateringer, er detaljerne endnu ikke er blevet lagt ud på de relevante web-side - men de vil blive snart.

På begge vores 11,6-tommers MacBook Air og 27-tommer iMac, vejet 10.6.8 opdateringen ind på 275.3MB - men selvfølgelig kan din kilometertal variere.

Fås også som 2,7 og Epson Lexmark 2,5 printerdriver opdateringer. I deres fulde inkarnationer downloades fra Apples support-websted, er de 961.5MB og 147.5MB hhv. Men hvis du installerer dem via Software Update, der kører på dit system særligt, er de tilbøjelige til at komme ind på langt mindre megabytages. ®
Avatar billede kjeldsted Novice
10. december 2011 - 14:12 #4
Rasmus. Prøv lige at se hvad jeg skrev i #2: "Snow Leopard vil nok ikke være den bedste løsning på en maskine med den alder, og Lion er helt udelukket."

Lion er et 100% 64-bit system og skal bruge en 64-bit understøttet Intel processor. Hvis man har en Mac der er født med OS X 10.4 går jeg stærkt ud fra at denne IKKE vil være i stand til at kunne opdateres til Lion. Så al info i #3, er faktisk lidt overflødigt i denne sammenhæng :)

Og derudover Rasmus så læs også lige det første jeg skrev i #2. Jeg vil ikke anbefale at gå højere end Leopard på dén maskine. Jeg er selv ejer af en Mac Mini, født med OS X 10.4, og denne maskine kan IKKE kører Lion og har nogle gange lidt hård ved Snow Leopard. Man skal jo huske på at hver gang der fødes en ny generation af computere bliver de mere og mere kraftfuldt og i samme omgang bliver kravene til OS'en større og større. Derfor skal man ikke bare altid smide det nyeste system ind på en gammel maskine. Nogle Mac's virker bare bedre med fx. Tiger eller Leopard end de vil med Lion.
Man går selvfølgelig glip af de nye funktioner der er i Lion. Men helt ærligt. Så længe Apple kører som det gør for tiden, er det måske også bare bedst at holde sig til Snow Leopard :)