Avatar billede aks1 Nybegynder
02. december 2011 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Identificering af Photoshop effekt

Jeg har brugt en effekt som vist i den uploadede fil og nu kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde.

Et hint er at den blå baggrund forsvinder hvis man skjuler det lag der ligger bag det lag selve effekten er på. Så det er på en eller anden måde afhængig af at der er en farve bag ved men ligemeget hvilken farve det er, ændre det ikke at effekten er blå.

Vil gerne kunne lave en lignende effekt bare i en anden farve..

Håber på hjælp

http://imageshack.us/photo/my-images/403/hollyback.jpg/
Avatar billede Freebooter Nybegynder
02. december 2011 - 14:43 #1
Hej aks1
Kunne det tænkes at du har et baggrundslag med grafikken og et lag ovenover der giver den blå farve (afgrænset af en maske)?
I givet fald kan du gøre følgende:

1. Layer > New Fill Layer > Solid Color...
2. Ved "Mode" skal du vælge "Color"
3. Klik OK
4. Vælg den ønskede farve
5. Klik OK
Rediger din maske på det nye lag og farveeffekten er på plads.

Vh Brian
Avatar billede aks1 Nybegynder
02. december 2011 - 14:57 #2
Mange tak :D Så kan jeg i hvert fald ændre farven på det!
Avatar billede Freebooter Nybegynder
02. december 2011 - 15:03 #3
Selv tak.
/Brian

Ps. Husk fremover at det ikke er spørgeren der skal have point for et godt spørgsmål, men svareren der skal have point for et godt svar ;-)
Avatar billede sobr Nybegynder
02. december 2011 - 19:19 #4
Du laver effekten sådan:

Vælg din ønskede farve på baggrundslaget - kan du ændre senere.

Nyt lag med 50% grå > Filter > Noise > Add noise (prøv med Amount 50)
Igen Filter > Pixelate > Crystallize (prøv med Cell Size 50)
Sæt blending mode til Soft Light