Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
02. december 2011 - 10:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bedste mærke SSD harddisk lige nu ?

hejsa... ja som overskriften siger .. jeg har fået lov til at ønske mig en ssd til jul men vil egentligt gerne vide hvad for en man skal købe for at undgå de fejl og bsod's som jeg har set en masse har problemer med .. er første gang jeg skal rode med sådan nogle ssd's så er der noget jeg skal vide om dem .. også mht vedligeholdelse og sån ?

Luffe
Avatar billede Delphi_Ekspert Nybegynder
02. december 2011 - 10:44 #1
De reviews jeg har læst fortæller at Intel producerer de bedste og hurtigste SSD'er. Hvis du læser på forums er det også Intel SSD'er der i høj grad bliver anbefalet.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2011 - 11:45 #2
ihvad vil du bruge den

hvis det er bærbar

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=120+GB+x25-m&sp=all&pid=4308685

det er det her du skal kigge på

Internal Data Rate (Skriv)

70 MBps

Intern datahastighed

250 MBps

men hvis det er en stationær så se lige denne hastighed

http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-x2-pci-express-ssd.html

se lige denne hastighed som holder - har sådan et siddende i den jeg skriver fra

Read: Up to 730 MB/s
Write: Up to 690 MB/s

ellers er der hybrid diske som er en balnding af ssd og almen harddisk

http://www.seagate.com/www/en-us/products/laptops/laptop-hdd/

m.v.h
Avatar billede LarsGottlieb Nybegynder
02. december 2011 - 11:55 #3
Hybriddiske er ikke løsningen; så hellere leve med mindre plads eller bytte det optiske drev ud med ssd'en.
En SSD er stille som en ninja, og den er mindst dobbelt så hurtig som en snurrebasse.
Hybriddimsen duer kun hvis de filer du skal bruge tit og din swapfil kan være på ssd delen; ellers er det komplet ligemeget.

Jeg har selv en 120G OWC; den er rigtig nice, men der er ikke nogen ordentlig europæisk importør.

Og Revodrive er rigtig, rigtig nice - men de koster ..
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
02. december 2011 - 15:40 #4
ok så kommer lige en lille undskyldning .. det var virkeligt dårlig info jeg fik givet i den første post :-(
det er en stationær og jeg bruger den mest til at spille på ..
men er lidt træt af loadingtiderne i spil og generelt alting ..
jeg har lige investeret i en masse nyt hardware og nu er min eneste flaskehals mine harddiske ..
den skal selvfølgelig bruges til mit styresystem som er win7 ultimate og så ins mine meste brugte spil på den også så jeg får den hastighed med som jeg syntes jeg mangler nu
mit hardware er :

850W thermaltake toughpower psu
990FX extreme4 motherboard
phenom II 1100T BE CPU
Corsair vengeanceLP 2X4GB RAM 1600MHZ (CML8GX3M2A1600C9B)
gainward GTX 560 GS Grafikkort
og så 6 harddiske ved godt det er meget men bruger masser af plads på film og spil og sån

jeg har vel omkring 1000-1200kr at bruge på sådan en måske lidt mere hvis "finansministeren" herhjemme er med på den :-)
det første er at jeg vil have en stabil ssd
hastigheden er ikke så vigtig som stabilitet for mig .. det kan jo ikke blive andet end bedre end de almindelige hdd's som jeg har nu
så stabilitet er alfaomega gider ikke skal sidde og rode med bsod's og ins af styresystem hele tiden fordi at der går ged i den
ud over det har jeg sådan set ikke så mange ting .. aner ikke så meget om de ssd's endnu

er der noget man skal gøre med sådan nogen for at de kører som de skal .. opdatere firmware og sån har jeg hørt lidt om .. har også hørt om andre ting men kan ikke rigtigt huske hvad det var :-)

Luffe
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2011 - 15:53 #5
jamen der ikke noget mystisk med ssd harddisk
de kræver ikke nogen driver af nogen art
det er kun til revo drive du skal bruge driver

man sætter dem bare i og slår den over i bios
du kan sågar bruge 2 sammen og køre raid 0 elller raid 1 eller hvilken for for raid du vil hvis din bios understøtter det
men det er selvfølgelig dyrere med 2 ssd

ssd harddiske¨er lidt hurtigere end normale harddiske men du skal ikke falde i svime over den hastighed de har

derfor viste jeg det hurtige revo drive x 2 for der får du hastighed der vil noget

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2011 - 16:36 #6
Sorry for spam men...
jeg har fået lov til at ønske mig en ssd til jul

Plejer man ikke at måtte ønske sig lige det man vil, men må tage til takke med det man får? ;)

(Jeg synes den var så sjov 1. gang jeg læste den at den har hængt i mit hoved hele dagen :D)
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
02. december 2011 - 16:52 #7
lol .. jo men nu ved jeg ikke om du ved hvordan det er at have en "finansminister" at bo sammen med ? .. men det er sq ikke liiiiiige at få "lov" til at ønske mig noget som er i den prisklasse selvfølgelig kan jeg ønske mig hvad jeg vil .. problemet er jo abre om man får det som man ønsker sig .. især hvis/når man lige har købt en masse andet hardware og så OVENI købet lige pludselig gerne vil have mere :-)
men vi fandt ud af at økonomien her i julen ser lidt bedre ud end beregnet såd et er jo bare dejligt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2011 - 17:11 #8
Det er også kun gas ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2011 - 17:11 #9
Og jo... finansministeren har jeg også en af.... ;)
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
02. december 2011 - 17:44 #10
hehe vidste jeg næsten godt det var .. men når man har en "finansminister" i hjemmet .. ja så skal man også "have lov" til at ønske sådan noget lol :-)