Avatar billede emlau Nybegynder
27. november 2011 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Arranger billeder i windows 7 (træk og slip)

Hmmm. har lige fundet ud af man IKKE kan trække og slippe billeder i mapper i Win. 7. Det er vist en funktion der hedder "Auto arranger" i win. 7 som ikke umiddelbart kan slåes fra?
Forklaring: 10 billeder i en mappe, jeg vil gerne bestemme rækkefølgen for derefter, at omdøbe dem alle, så de bliver der.
Når jeg trækker og slipper nu, så hopper de bare tilbage.

Hjælp!!

Mvh. Ronnie
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2011 - 19:43 #1
omdøb billeder så de hedder 01.jpg osv til 10.jpg - så kan du få dem vist i din rækkefølge.
træk og slip i w7 retter ikke på noget internt i en mappe.
Avatar billede emlau Nybegynder
27. november 2011 - 20:35 #2
Hmm det tager jo 100 år, hvis der er mange billeder! Det er da for mærkeligt, at man ikke kan arrangere billeder først og så omdøbe dem alle på 'en gang! Hvad skulle motivationen fra Windows være for, at fjerne den mulighed? Man kunne i xp og selv i Vista! Jeg kan finde et hack på nettet der gør det muligt at omgå auto funktionen, men er gerne fri for hack. Måske findes der en "lovlig" måde?
Mvh. Ronnie
27. november 2011 - 23:43 #3
www.eksperten.dk/guide/180 - den har (også) en rename funktion ?
Avatar billede emlau Nybegynder
28. november 2011 - 06:43 #4
@Karise: Og det fantastiske råd/program har jeg brugt. :-)
Mit "problem" er et andet. "problemet" er, at jeg IKKE manuelt i Win 7. kan trække og placerer som jeg ønsker!
Hvis jeg uafhængigt af dato,navn osv. i xp og Vista kunne jeg arrangere billederne i en mappe med træk og slip og så derefter omdøbe dem alle på én gang med Ifan.
Man kan ikke trække og slippe (arrangere)i Win 7. billederne "hopper" bare tilbage:-( Jeg har vist fundet ud af, at det skyldes noget der hedder "auto arrange".
28. november 2011 - 06:48 #5
Det der "auto arrange" har vist altid været sådan !!!
Avatar billede emlau Nybegynder
28. november 2011 - 06:53 #6
@Karise: Ja altid, men det kunne slås fra i xp og Vista, men ikke i Win7. Via Google kan jeg se, jeg ikke er den eneste det genere voldsomt :-) Og jeg overvejer det Hack der findes, men jeg håbede der var en mere "lovlig" løsning. :-)
28. november 2011 - 06:57 #7
...men det kunne slås fra i xp og Vista... - Hvor mere præcist ?
Avatar billede emlau Nybegynder
28. november 2011 - 07:10 #8
højreklik "sorter efter" I Vista, som jeg sidder på lige nu, er det faktisk ikke nødvendigt, at omdøbe! Der står den til "sorter efter stigende"
Avatar billede emlau Nybegynder
27. december 2011 - 07:59 #9
Jeg lukker den her, der er vist ingen løsning på "problemet" men tusind tak for jeres tid!

Mvh. Ronnie