Avatar billede sophus.00 Nybegynder
26. november 2011 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværk, internetadgang - mangler lokal adgang

Jeg har i mit hjemmenetværk, en Windows 7 maskine og en Windows Vista maskine.

Jeg vil meget gerne kunne overføre filer fra Vista -> Windows 7 maskinen. Jeg har derfor sat deling op, og det fungere udemærket. Mit problem er at jeg har en kraftigt reduceret hastighed (200-400 kb/s).

Begge computere er tilsluttet med kabel.
Router: Linksys E2000 - gigabit ethernet
Windows Vista maskine: Bærbar, med 10/100 ethernet
Windows 7 maskine: Stationær, med 10/100 ethernet

Min internetforbindelse ud af huset er 15/15 MBit.
En hastighedstest viser dog lige pt. kun 16/4 MBit

Det virkede for nogle dage siden med omkring 10 MB/s på mine overførsler. Jeg mener ikke at have ændret på nogen opsætninger.
27. november 2011 - 00:38 #1
Har du fuld gennemført WindowsUpdate ?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2011 - 08:48 #2
henvend dig hos udbyder

et eksempel
via telefonstik

jeg havde fullrate med 20/1 mb
den kørte ustabilt med hastighed op og ned

løsningen var at sætte hastigheden ned til 15 mb og nu kører den perfekt og mega stabilt

nu laver den ikke mere konflikter på linien

i mit tilfælde skyldes det TDC og deres tusse gamle kabler der ikke kan trække mere

bor 1440 meter fra centralen
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. november 2011 - 10:10 #3
Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt så er problemet ikke umiddelbart internettet men hastigheden mellem de to maskiner?
Win7 (og formentlig også Vista) er RET følsom hvad angår de korrekte drivers til netkortet. Jeg havde et lignende problem men efter at have hentet de nyeste drivers via NETKORT producentens hjemmeside (IKKE bundkort producentens) så har jeg nu fuld Gigabit netværk.

Men du skriver også at de to maskiner har et 10/100 netkort go hvis det er korrekt så har et Gigabit netværk ikke ret meget at sige.
10/100 KAN ikke køre mere end ~12MB/s (teoretisk)...

Vær i øvrigt opmærksom på at Antivira normalt altid koster båndbredde da den normalt skal bruge tid til at skanne alle data (alt efter om du har sat undtagelser op).

Sidste detalje er at harddiskenes hastighed er ret vigtig, især når du har Gigabit (Det er her MIN flaskehals er nu om dage)...
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. november 2011 - 10:15 #4
Ups... Glemte afsluttende kommentar... :)

Mit forslag er at du henter de nyeste drivers til dine netkort...
Men vær 110% sikker på at det er det rigtige netkort du henter til... Ellers bliver det bare værre...

Jeg kan fortælle at jeg lokalt med 10/100/1000 netværk og 100% cat.6 kabler, samt undtagelser sat op for visse stier i mine antivira kan komme op på hastigheder omkring de 100MB/s på en god dag :)
27. november 2011 - 10:18 #5
... og med WIN7 uden SP1 (ServicePack1)  vil du opleve det du beskriver...
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
27. november 2011 - 11:15 #6
Windows er fuldt opdateret på begge maskiner, pånær en Silverligt opdatering på Win7 som jeg er ved at installere nu.
Windows 7 har SP1.

Mit problem er ikke min forbindelse ud af huset (som i øvrigt ikke er via telefonstik, men er en fiberforbindelse).

Mit problem er lige netop hastigheden internt i huset - altså mellem de to computere. Jeg ved godt at mit netværk ikke er stærkere end det svageste led - gigabit routeren er også kun for at kunne opgradere til gigabit netværk på et tidspunkt.

En hastighed på 8-12 MB/s vil jeg være godt tilfreds med, med det nuværende setup.

Jeg har nu prøvet at slå min antivirus fra, men lige lidt hjælper det.

Jeg vil tro at mit problem ligger i at mine computere, selv under interne overførsler, først sender filen ud af huset, og så henter den hjem igen.
Altså bruger min WAN forbindelse til LAN overførsler.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
27. november 2011 - 11:24 #7
Som tidligere nævnt så vil jeg klart anbefale at du kontrollerer netkort driverne for opdateringer fra netkort producenten, IKKE fra Microsoft eller bundkort producenten.
Prøv det og vend tilbage :)
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
01. december 2011 - 13:24 #8
Jeg har gennemført en recovery af Windows Vista på min bærbare computer - det har løst problemet.
Det har også løst at mit netværkskort nu kan håndtere gigabit (før ville det max køre 100 mbit).

Jeg fandt på den måde aldrig problemets kerne, men det har formentlig været driverne.

Vil du smide et svar, snowmandk?
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
01. december 2011 - 14:05 #9
jamen det smider jeg så her :)